ACCEPT
Obálka, ve které se snoubí dokonalá barevná sladěnost s výrazným hlavním motivem. Meč, jenž značí neústupnost lidského pokolení, pokud jde o dobývání lidských i materiálních zdrojů skvěle koresponduje se žlutou „kapkou“ v pozadí, jež pro změnu nenaznačuje vůbec nic.
AVANTASIA-METAL OPERA PT.2
Melodicko-power metalový projekt aus Deutschland zvolil k propagaci alba netradiční koláž, složenou ze symbolistického vyobrazení papežova ministranta v popředí, Gandalfa vpravo nahoře a Harryho Pottera s chycenou zlatonkou v pozadí. Celek je navíc ohraničen barokním lemováním, jež se tváří jako klasicistické. Hanba mu. Co se týče barevné kombinace, je naprosto vyblitá, ovšem to nijak nebrání jejímu pronikavě funkcionalistickému vyjádření.
MANOWAR-WARRIORS OF THE WORLD
Pro naše účely jsem vybral limitovanou uměleckou edici s fialovým proužkem na horní straně obalu. Obraz znázorňuje poměrně zajímavou situaci. Bojovník, jenž je pravděpodobně nejlepším bojovníkem na Světě s vypracovanými svaly svírá v ruce americkou vlajku, která je připravena vést do boje ostatní vlajky Starého i Nového kontinentu v boji proti neosobnímu untrve metalu. V levé ruce pak postava třímá meč, jenž pravděpodobně představuje způsob, jakým se má tato bitva ubírat. Z hlediska stylistického je obraz čelním představitelem pseudokladivismu a pseudosekerismu, jelikož jak vidíte, oba předměty se pouze válejí na zemi a do celkové grafické kompozice tohoto uměleckého díla zapadají jen málo.
VIRGIN STEELE-VISIONS OF EDEN
Opět se zastavujeme u toho, co každý správný power metalový bojovník potřebuje. Válečného oře. Jakoby to snad Virgin Steele již v tom 2006-tém tušili, předkládají s dobou naprosto korespondující obal, jenž dokazuje, že láska kvete v každém věku. Jen se podívejte, jak láskyplně drží David Defeis meč u koňské zadnice, kterou brzy obšťastní svým kořistnickým nástrojem. Obrazová kompozice je zdánlivě symplifikována na naprosté minimum, avšak zároveň multiplikována přítomností dvou individuí – totiž zpěváka a koně.
HAMMERFALL-RENEGADE
Učebnicové dílko jedné dle svých slov z nejlepších formací na Světě – švédské módní ikony kožených salonů, chasníků Hammerfall. Obálka je opět poněkud prohippostickým manifestem, jehož konglomerátní spojení s přírodou je sofistikovaně ultrapoziční. Jezdec, jenž vyobrazuje zkrocení divoké přírody pak připomíná majestátnost severského bojovníka, přičemž odkaz na Thorovo kladivo je více než patrný, což může být pouhou juxtapozicí moderního a středověkého orbisu mundi.
FIREWIND- BETWEEN HEAVEN AND HELL
Firewind na svém debutu vsadili na depiktaci Héřiných očí, na které jsme byli zvyklí z amerického historického seriálu Herkules. V popředí si povšimněte meče, již vysvětleného archetypu lidské dobyvačnosti, kterak se zanořuje do rudé koule, znázorňující náš Svět. Vše z nebes pozoruje bohyně války, připravená pomoci power metalovým bojovníkům na jejich cestě do věčných síní Valhaly.
SYMPHONY X- PARADISE LOST
Víceméně je jen patnáct důvodů, proč jsem zařadil toto album do aktuálního výběru. První důvod je ukázat, jak covery nedělat a druhý, protože já jediný vím, jak je dělat. Vskutku tak.
Tím bych pro dnešek exkurzi do MAGIE METALOVÝCH OBÁLEK I. uzavřel, příště si ukážeme, jak Andy Warhol svým uměním změnil Svět.