DARK GAMBALLE - Romance panenky a kladiva

Nový projekt představuje Martin Schwarz.

Kdy byla tvoje skupina založena, proč zrovna tenhle název, co znamená a co bylo prvotním impulsem pro její vznik?

Kapela byla založena přibližně v listopadu 2020 počas masteringu songů, kdy jsem si uvědomil, že když je chci vydat, měl bych skupině dát nějaký název. A současně mi bylo jasné, že vlastní jméno jako název v rocku působí hodně narcisticky. Původně jsem chtěl použít název písničky „Porcelain Faith“ (= Porcelánová víra), nelíbil se mi tam však ten „Faith“. Víra, to asi taky nechcete mít v názvu kapely. Takže byla zaměněna za PORCELAIN SHARDS, tedy střepy. V písničce „Porcelain Faith“ slovo víra však dává smysl, neboť pojednává právě o ztrátě víry. Ne nutně v Boha, ale třeba ve vztah, v samého sebe, v to, že zítřek bude lepší a vše se nějak spraví…

Představ jednotlivé členy - věk, zda již někde hráli a jak dlouho hrají na svůj nástroj?

Zatím je to „one man project“, takže autorem hudby, textů a vokálů jsem já – Martin Schwarz, 31 let. V blízké budoucnosti je plánován upgrade na plnohodnotnou kapelu a živé hraní. Do nahrávky jsem se pustil, abych si splnil sen. Já jsem původně klasický kytarista, který přesedlal na elektrickou kytaru. Pak jsem začal psát písničky, postupně přibral zpěv a teď lépe zpívám, než hraji. Pod profesionálním vedením se zpěvu věnuji už pět let. Zpívám a hraju ve sboru RockOpery Praha.
Kytary, basu a bicí na albu nahrával na zakázku Tomáš Raclavský z MODERN DAY BABYLON podle mých podkladů.

Za jakých podmínek jste nahrávku pořídili, jak jsi s ní spokojen, jaký náklad jsi od nahrávky pořídil, jak jde zatím na odbyt, jaká je cena?

Mám v počítači adresář s názvem „Final“, ve kterém je uloženo asi 20 GuitarPro5 souborů s hotovými písničkami, s napsanými všemi stopami, takže mi stačí do něj sáhnout a něco vylovit. Nejdřív jsem zkoušel nahrát začátkem roku 2021 jednu písničku – „Hour Of The Wolf“. A protože se to povedlo, zalovil jsem v adresáři a vybral dalších šest. Tomáš Raclavský nahrál všechny nástroje, do nichž jsem si pak dlouho cvičil zpěvy. Vokály jsem nahrál ve studiu Geoffa Tysona v Praze, mastering proběhl ve Studiu Shaark. Osobitou pozici má písnička „Sunlit Charms“, ta se původně nahrávala pro jednu facebookovou soutěž. Sice jsem nevyhrál, ale ten song je jedním z mých oblíbených. Dále pak „Deirdre´s Dance“ je produktem mého bratra Adama Schwarze jako bratrská výpomoc, aby dělala intro pro „Tony & The Starship“. On umí skvělé elektronické tracky, tento rok plánuje vydat něco svého. 
Fyzických CD mám pouze sto, ale není problém dotisknout. Jeho cena je 250 Kč, je to krásný snový digipak i s bookletem. Digitálně je v dipozici ke streamování i stažení zdarma. Na odbyt půjde asi líp, až založím celou kapelu a někde budeme hrát.

Texty – proč jsi se rozhodl zpívat anglicky, kdo je autorem slov, jaká témata volíš?

Autorem slov jsem já, jak uvádím výš. Texty jsou anglicky a cítím určité dilema, jestli by přece jenom neměly být česky – respektive slovensky, jelikož jsem „náplava“ z východu. První anglické písničky, co jsem kdy napsal, byly bídné. Ovšem začal jsem v šestnácti, takže jsem se vypracoval a v angličtině dokážu bez problémů vyjádřit to, co chci. Myslím si, že po stránce jazyka jsou v pořádku. V každém případě na mě dohlíží Alasdair Bouch, anglický písničkář usazený v Praze, se kterým vždy texty dopodrobna prozkoumáme a následně dozoruje i výslovnost při nahrávání. Co se týče témat, jde o moje osobní zkušenosti dotvořené mou fantazií, a to v různém poměru. Některé písničky jsou vysloveně biografické, u jiných stála na začátku jako vzor nějaká moje zkušenost a zbytek jsem připsal za použití představivosti na dané téma.

Kdo je autorem loga, obalu, webu – jakou důležitost těmto grafickým věcem přisuzuješ?

Grafickou podobu loga vytvořil grafický dizajnér Aychuck z webu fiverr.com. Na obale jsou použity fotky z Jeseníků – z Ostružné. Fotil kamarád Dominik Szalai, když jsme se tam uprostřed měsícem osvícené noci toulali mezi vrtulemi. Celý design CD dala dohromady rockoperácka grafička Míša Fišerová. Grafické záležitosti jsou rozhodně důležité, protože tvoří ten uchopitelný, suvenýrový aspekt celé akce. CD je v poličce, uvidí ho neznámý kolemjdoucí a řekne si – jé, to je docela hezký, zajímalo by mě, co hrají. Aspoň u mě to takhle funguje.

Které kapely patří mezi tvoje vzory / zdroje inspirace?

Široká škála kapel metalových i úplně jiných. Ve svých teenagerských letech jsem byl spíš fanoušek melodických věcí a měl jsem hodně rád kapely jako HELLOWEEN, HAMMERFALL, SONATA ARCTICA, CHILDREN OF BODOM. Všeobecně nejoblíbenější zpěvák a velká inspirace z téhle scény pro mě byl Tobias Sammet a jeho projekty EDGUY a AVANTASIA. Nejdřív jsem si ten power metal užíval upřímně, pak jsem se ale propadal do temnějších metalových žánrů a poněkud se styděl za ty veselé epické, tak trochu pitomé věci, co jsem měl v mp3 přehrávači. V určitém bodě svého života a po prozkoumání všech možných i nerockových žánrů jsem se dostal do bodu, kdy už se nestydím za to, co poslouchám, a je mi hluboce jedno, kdo si co o tom myslí. A tak teď už zase můžu vesele poslouchat melodický power metal, jak chci, kdy chci. Dobrým bonusem je, že když člověk absolvuje tento kruh, naplno pak docení parodické kapely jako ALESTORM nebo GLORYHAMMER, protože vlastně dospíval tak nějak paralelně s Christopherem Bowesem, u něhož je přesně znát, že prodělal úplně stejný kruh: seriózní pirate metal… ještě serióznější pirate metal… a teď už jenom parodický pirate metal. Druhým vlivem jsou punkové koncerty v mládí – nestálo to moc, i ve středně velkém městě byly dostupné. Mám rád inteligentně udělaný punk. Další takovou vlnou, co se na mně podepsala, byla vlna britského indie rocku, která kulminovala před cca 10 lety.

Posílal jsi nahrávku na firmy, případně na které, jaká byla/nebyla odezva?

Promo taky leží na mé hlavě, takže při normální práci dělám, co můžu. Vysloveně na vydavatelství jsem se neobracel, spíš na rádia, časopisy, ziny. Rudi Rus z Headbanger_FM mi zahrál písničku „Claws And Talons“ v jeho show na Rádiu_FM, takže je tam jedno hraní ve veřejněprávním slovenském rádiu. Z mého pohledu neuvěřitelná věc, moc mu děkuji. Dále se písničky hrály na Rádiu Hey. Nyní mám rozjednanou spolupráci s magazínem Spark.

Kolik máte za sebou koncertů a který považujete za nejpovedenější? 

Jelikož projekt právě vznikl, tak krásných nula. (úsměv) Ale v mé hlavě se jich už odehrálo značné množství, dokážu si to v mozku vyfabrikovat do nejmenších detailů. Jak jsem uvedl, zpívám ve sboru RockOpery Praha, to je to místo, kde se nabíjím energií z live performanců. A nejlepší rockoperáckou show, na níž jsem také participoval, bylo jedno představení Vymítače, tuším to bylo v červnu nebo květnu, protože tam bylo neskutečné vedro a ještě k tomu to bylo sold out. Datum netuším, ale vždy mi to dá tolik energie, že si po show říkám, že bych byl schopný chodit pěšky centrem až do svítání...

Máte ambice ukázat se v zahraničí?

Kdo by je neměl! Když už to zvládám tak hezky anglicky, mít fanoušky v zahraničí by bylo úplně úžasné. Spíš to ale nebude otázka blízké budoucnosti, nejdřív musím vyvolat alespoň nějakou vlnku ve svém malém okolním rybníčku, než rovnou skákat do velikého.

Plány do budoucna...

Jak jsem říkal úvodem, adresář „Final“ obsahuje dobrý materiál na další desku, tam problém není. Spíš v mém případě finanční a časový, jelikož tohle zatím funguje pouze jako můj velice drahý koníček, který mě však ohromně naplňuje. Takže další album bude. Dále mám v plánu ještě jedno video k nějaké písničce z „Perfect Storm“, asi v létě. A samozřejmě s plnohodnotnou kapelou živé hraní všude možně.

RECENZE

Facebook
Bandcamp


Zveřejněno: 21. 05. 2021
Přečteno:
335 x
Autor: Johan | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář