Nejbližší koncerty
  • 27. 09. 2020Koncert skupin POWER 5, MY PUSE a THE PANT. Akce je v ned...
  • 03. 10. 2020Hrají: XIII. STOLETÍ ( Jihlava ), STOKER ( Brno ), KELWIN...
  • 09. 10. 2020Hrají: VISION DAYS ( Brněnec ), ZPUTNIK ( Praha ), DRIÁK ...
  • 17. 10. 2020Farářova sluj / Orthodox club Vystoupí: VIOLENTOR - infe...
  • 17. 10. 2020Night of eternal evil na Kladně KLADNO ZACHVÁTÍ ZLO A ...
  • 23. 10. 2020Druhý ročník benefičního mini-festivalu. Osud opuštěných ...
  • 23. 10. 2020Druhý ročník benefičního mini-festivalu. Osud opuštěných ...
  • 24. 10. 2020ROTTEN FEST 24.10.2020.Sklub Olomouc,od 17,00h. FLESHLES...
KLADIVO NA PÝCHU

18. – 20. 9. 2020    HLUKOVÆ MYSTERIA

Antikvariát a klub Fiducia, Klub Gospoda, OtvOr v Docku, Havlíčkovo nábřeží a další prostory.

Facebook

Výsledkem turbulentních změn přicházejících v několika vlnách na mnoha frontách je, že letošní HLUKOVÆ MYSTERIA budou trvat tři dny (pá, so + nedělní epilog) a nabídnou celkem 29 koncertů a událostí.
 
Kromě toho, že vždy přicházíme navzdory hlučnému názvu s pestrou nabídkou žánrů (harsh noise, free jazz, post punk, modulární elektronika, free impro), je tentokrát dramaturgickým záměrem také představit celou řadu hudebníků ve dvou odlišných polohách, poukázat na jejich tvořivý potenciál, dokonce přivést na svět několik nových sestav.
Hubert Kostkiewicz se představí jednak se svou kapelou Kurws, jednak v duu se Zdenkem Závodným, jehož domovská kapela Frisk je také na programu. Frisk budou hrát spolu s Kenem Ganfieldem, který se představí také v exkluzivním duu s berlínským bubeníkem Utku Tavilem. Ten zase vystoupí také jako člen sonické příšery BNSU. Romano Krzych zahraje jak sólo, tak v duu s Patrikem Pelikánem (Žužu), Ivan Boreš kromě Masáže zahraje také v triu s postavami spojovanými se současnou komponovanou hudbou Michalem Ratajem a Janem Trojanem. A podobně. Dva různé přístupy představí také švýcarská legenda Dave Phillips, v pátek program postavený na terénních nahrávkách, v sobotu tzv live action.  
 
Festival začne v pátek v obou galeriích Antikvariátu Fiducia a bude pokračovat v nově otevřeném klubu Gospoda (někdejší Absintový klub Les), v Otvoru v Docku, na Havlíčkově nábřeží a také - díky Big & Ugly Soundsystemu - v ulicích Ostravy. Nedělní program pak bude věnován sound-specific události - nazvučení prostoru Havlíčkova nábřeží před klubem Dock. Prolínat se budou zvuky řeky, stromů, mostu a pod. Tuto událost provede kolektiv  Jakub Černý, Tomáš Knoflíček, David Petráš, Filip Jakš, Petr Válek, Karel Jančík, Martin Režný a další..

Koncerty ve Fiducii navazují na řadu improvizačních setkání Wakushoppu.
 
Za grafickou podobu názvu vděčíme Michalovi Waldemarovi Marcinčinovi, za vizuální zpracování Martinovi Karvayovi.
 
Kompletní sestava: ANTEZ (Francie), ASTRALAPITHECUS (Bělorusko), BNSU (Japonsko / Německo), BOUCHACÍ ŠROUBY, IVAN BOREŠ, DJ ZVĚROKVARK, FIXATEUR EXTERNE (Maďarsko), FRISK, KAREL BRAUN AND BLACK MAGIC, KEN GANFIELD, HOSPITAL BRUT, FILIP JAKŠ, HUBERT KOSTKIEWICZ (Polsko), KURWS (Polsko), MASÁŽ, TOMÁŠ KNOFLÍČEK, DAVID PETRÁŠ, DAVE PHILLIPS, PURGIST (Polsko), MICHAL RATAJ, O RECHE MODO (Francie), SEDEM MINÚT STRACHU (Slovensko), KAZEHITO SEKI (Japonsko), SÄKKIKANGAS, STRAKůV POJÍZDNÝ CIRKUS, SVARTVIT (Holandsko), UTKU TAVIL (Německo), JAN TROJAN, USNU?, PETR VÁLEK, VIOLENCE JUNKIE, ZDENEK ZÁVODNÝ, ŽUŽU.

 
ANTEZ je francouzský zvukový umělec a sochař, který improvizuje, vytváří zvukové instalace, spolupracuje s divadly, tanečníky i filmaři. Jeho aktuální projekt Continuum je skladbou pro tělesný pohyb, tření a rezonování bicích nástrojů. Antez zpočátku používal převážně činely, ale postupně začal využívat jakýkoli typ perkusivního objektu, který určoval další rozvijení projektu. Posluchač se může ponořit do intimity zvukové hmoty a oddat se obřadu rozvíjení zvuku od obtížně slyšitelných úrovní až po ultraintenzivní sekvence. Antez s polupracoval s hudebníky jako jsou Yann Gourdon, Seijiro Murayama, Tim Hodgkinson, Joris Ruhl nebo Jérôme Noëtingerer.

ASTRALAPITHECUS existuje od roku 2016 jako sólový projekt zvukového chuligána Pavla Gvozda, jehož tvorba se pohybuje mezi noisem, ambientem, industriálem a experimentální elektronikou. Gvozd figuruje v běloruském undergroundu nejen jako hudebník, ale také jako aktivista a pořadatel experimentálních koncertů od roku 2010. Byl mimo jiné členem drone-ambientního dua Noizov_Kov4eg. Na koncertech Astralapithecus kombinuje metodu volné improvizace s procesováním analogových přístrojů a pracuje také s hlasem a vlastním tělem.
https://astralapithecus.bandcamp.com/

BNSU - spojením sólových projektů hlasového ekvilibristy Kazehita Sekiho (SELF TOXICATION) a experimentujícího bubeníka Utku Tavila (BEEATSZ, ale též V V R N G D N G S ) se zrodila sonická příšera BNSU. Totálně nahlas, žádné na maximum neexistuje, aby nebylo být možné jít ještě dál.

BOUCHACÍ ŠROUBY - Enfant terrible toho nejšpinavějšího, co lze v Česku slyšet. Nekompromisní zvuk utváří originální, byť prapodivné nástroje jako basbalalajka, kosa, basběžka či rádio. Jejich texty si budete přeříkávat v hodinách nejtěžšího zoufalství, jako jsou rodinné oslavy (Babička Věra), smrt (Chípnem!) či turistické výlety (Hotel v prdeli). Ojedinělý posluchačský zážitek zaručen. Znepřátelí si i vás? Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande!
https://bandzone.cz/bouchacisrouby?at=info

DJ ZVĚROKVARK vznikl původně jako sólový projekt Daniela Tkadlčíka, který je známý především z legendárních Zabloudil(a) a v posledních letech rovněž z freeimprovizačního tria Naše Ano. Ústředním materiálem jsou terénní nahrávky tuzemského ptactva, které jsou manipulovány Tkadlčíkovým obvyklým nástrojem – syntezátorem Korg. Výsledkem je neobvyklý mix přírodního a umělého zvukového dění, který je na hony vzdálený obvyklému kýči, jejž field recodings tohoto druhu často pomáhají konstruovat. Zvěrokvarkovi ptáci mají blíže k Hitchcockovi než k venkovské idylce. V současné etapě se projekt rozšířil o tanečnici na multimediální duo.
https://soundcloud.com/search?q=zv%C4%9Brokvark

FIXATEUR EXTERNE - musique concréte with DIY instruments and Sound-poetry.
Ü! UAI! Sound-poetic, meta-linguistic, traces: (S)experimental impro-vision, word pictures, sound layers, dream shards, opening microdimensions… Vibrations, Sensitive Waves, Post-Vibrations …, dream-shards (comma),… Ü! Ű from panyiga ü!
Sound Poetry & performance art as well with effects and loops, from homemade musical instruments to traditional folk instruments (zither, cowbell) that he played on a special shamanic way (with horse tooth and bones). They will perform this festival as a duo: Rovar17 makes some problems and loops, Zopan puts his thoughts into a microphone(s).

FRISK - Hudba kapely Frisk připomíná vyloupení úhledné půjčovny kánoí. Někdo to nedělní říční místo vypáčil, vykradl, roztřískal, rozflákal. Stromky na břehu zlámané, zámek vysekaný sekyrou, všechny kánoe břichem vzhůru a děravé, úvazní sloupek vzpříčený, prkna pryč z vrutů – a mezi tím kusy pádel, kýble, lodní sedátka a mycí houby.
Bloumáš mezi rozházenými a rozkopanými zvuky, třískami melodií, kolem vyvrácených rytmů a vzdychů, nebezpečným tichem: každé vykradené místo je tak nepříjemné a tak přitažlivé. Chceš odsud vypadnout – ale nepadáš! A pak – tady, kde všechno připomíná všechno a někde je možná schovaný zloděj – zaslechneš neslýchanou křehkou písničku (dokonce s půlkou refrénu). Ztuhneš a najednou nevíš, jestli jsi netečný říční host, zloděj, majitel říčních lázní, neúspěšný melancholický hlídač nebo bezdomovec naštvaný na půlku světa. Písnička hraje, nic není jednoznačné a svět je plný polehčujících okolností.
http://frisk.band/

KAREL BRAUN AND BLACK MAGIC je formálně mladý sólový projekt, který hudbu prolíná s poezií. Karel Braun studoval ve škole čar a kouzel, kde pronikl do tajů bílé magie. Byl však sveden černým řemeslem. Stal se falešným guruem a začal plést lidem hlavy. Pomocí konspiračních teorií, ezoterických pseudovznešených povídaček, díky hypnóze, hlukové hudbě a hlavně poezii, která je spíše zaříkáváním, svádí hledače pravdy a duchovna na scestí.

KEN GANFIELD – v Praze usazený americký nadšenec do modulárních syntezátorů, člen Pražského improvizačního orchestru a The Mond odehraje v rámci festivalu dva koncerty, jeden v duu s v Berlíně usazeným bubeníkem Utku Tavilem (BEEATSZ, V V R N G D N G S), se kterým se poprvé setká teprve v Ostravě, druhý s freejazzovým fenoménem Frisk, se kterým už zboural festivaly Hear Me! a Alternativa.

HOSPITAL BRUT – noiseový blitzkrieg, který možná nepřežiješ bez následků, ale budeš šťastný. Členové Sklo, At Bona Fide, Swimming Sloth, Korobushka records a zakladatel Hlukové sekce included. https://hospitalbrut.bandcamp.com/releases

KURWS - V hudbě Kurws můžeme slyšet prvky post punku, no wave, krautrocku apod., skupina ovšem unikátním způsobem kombinuje improvizaci s nazkoušeným repertoárem. Ve svých aktivitách stále stojí na principech DIY. Za 10 let existence kapely mají za sebou Kurws desítky koncertů doslova po celé Evropě (včetně hraní na festivalu Primavera nebo účasti na release party posledního alba The Ex), jejich loňské ruské turné je zavedlo až do Vladivostoku. https://kurws.bandcamp.com/

MASÁŽ - Dlouho plánovaný projekt Čerta, Michala (Gride) a Ivana Boreše vznikl někdy v roce 2013. Nejprve kapela nazkoušela a následně nahrála první píseň jako bonus na připravované split LP Gride / Sidetracked . Díky využití masážní metličky propletené mezi strunami akustické kytary si vysloužila název Masáž a nakonec se podle ní i kapela pojmenovala.
Nadšení z první nahrávky inspirovalo k další aktivitě a následovaly další: první album Kvok! a split LP se spřízněnou Massolou.
https://madmusickcz.bandcamp.com/track/mas-vejce
https://bandzone.cz/masaz

FILIP JAKŠ - ve skupině Postižená oblast zpívá a hraje na fagot, jako Asstma zpracovává texty rakouských autorů experimentální poezie a své vlastní. Je však také pozoruhodným autorem site specific událostí, které vnášejí nový pohled a nové zážitky do zdánlivě všedních situací.

TOMÁŠ KNOFLÍČEK -  je hudebník a organizátor zvuků. Na poli experimentální hudby je jeho jméno spjato především s formací Gurun Gurun (Home Normal), stále častěji si však nalézá cestu i k individuálním autorským počinům, jejíchž logickým vyústěním je debutové album Vaguely Delimited Targets, jehož vydání plánuje letos na podzim (LOM). Jeho hudební praxe má povahu improvizovaných setů mísících glitchové struktury počítačové dekonstrukce s terénními nahrávkami a akustickými nástroji, mezi nimiž významné místo zaujímá psaltérium, ve středověku jeden z nejrozšířenějších hudebních nástrojů vůbec. Vedle hudebních aktivit je Knoflíček činný především jako kurátor dvojice ostravských galerií Lauby a Dukla a spoluorganizátor projektu Kukačka (kukacka.org) zaměřeného na umění ve veřejném prostoru. Je rovněž autorem několika hudebních klipů a AV projekcí (Gurun Gurun, Wabi Experience, Haco).

DAVID PETRÁŠ - se zabývá poslechem a nahráváním zvuku v terénu, zejména v okrajových a průmyslových oblastech měst. Jeho práce se specificky zaměřuje na technické zásahy do krajiny a vztah mezi akustickým prostředím a jeho obyvateli. Zvukové záznamy využívá jako výchozí materiál při tvorbě audiovizuálních projektů, prezentovaných ve formě videa, instalací a intervencí do veřejného prostoru. Od roku 2017 se věnuje mapování lokální mytologii na Novomlýnských nádržích na Moravě, výsledkem čeho je série prací pod názvem “Přenosy”.
[Svou tvorbu prezentoval v Akusmata Sound Gallery v Helsinkách, MIMstuudio v Talinu, na festivalech SONIX, FAKTOR K. a Ztichlé budovy v Brně. Studoval obor Multimediální kompozice (Janáčkova akademie múzických umění v Brně) a je spoluorganizátorem multižánrového festivalu RUINY na Slovensku.]

DAVE PHILLIPS se na scéně pohybuje více než 25 let, objevil se na více než 190 nahrávkách, odehrál kolem 500 koncertů ve 40 zemích.
Rituální protestní hudba, zvukový aktivismus, humanismus. skladba, audio umění, psychoakustika, experimentální hluk, musique concrète, performance. hlas, mikrofony, objekty, elektronika, terénní nahrávky, video. Na scéně od r. 1987, spoluzakladatel Fear of God, zmiňovaných vedle Napalm Death a Extreme Noise Terror (aktuálně má tedy s těmito formacemi společnou především neskutečnou intenzitu!), zastoupený svými nahrávkami na 150 albech, švýcarský sonický mág Dave Philips. https://dave-phillips.bandcamp.com/ https://soundcloud.com/dave-phillips

Na festivalu odehraje Dave Phillips dva koncerty, v pátek field recordings, v sobotu live action.

PURGIST Dawid Kowalski už 15 let spojuje vlivy industriální hudby, radikálního harsh noise s tradičněji pojatou elektronickou hudbou. Výsledek je žánrově nesnadno jednoznačně zařaditelný. Kromě Polska odehrál více jak 100 koncertů také v Rusku, Evropě, USA a v Japonsku.
https://purgist.bandcamp.com

O RECHE MODO - za názvem O Reche Modo se skrývá v Praze usazený francouzský hudebník Romano Krzych, kterého lze označit za ryzího zvukového extremistu. Kromě saxofonu využívá elektronické ruchy, mixpultové vazby, zkreslený vokál či diktafonové nahrávky a všechno, co dělá, dokáže převrátit tak, aby každá investice byla předem zabitá a každý deficit maximálně zúročen. Hlavní tvůrčí tajemství Romana Krzycha spočívá v tom, že nikdy nepustí, co se mu už dávno rozpadlo pod rukama. Příležitostně organizuje koncerty a provozuje Rádio Nuda, v němž kombinuje pouštění nahrávek s živou zvukovou improvizací.
https://orechemodo.bandcamp.com
https://www.youtube.com/watch?v=ueCUHOIiXJA

SÄKKIKANGAS - Martin Režný hrává v ještě tajnějších kapelách a vytváří hudbu pro rozhlas a divadlo. Jeho živá vystoupení jsou ranou do současné nálady, kombinuje elektroniku a hlas, terénní nahrávky a rytmy, hluk a ticho. Säkkikangas skrz masku nejen divoce plivá a chrlí, ale také popadne jakousi vrzavou záplatu z chuchvalce krabicového hluku někam před sebe.
https://mrtinrenskkikangas.bandcamp.com/

SEDEM MINÚT STRACHU – kultovní noisecore band založený 2012, nekompromisní rachot s pilou místo kytary a zpěvákem utrženým z řetězu. Přes stovku odehraných koncertů nejen v Evropě, ale i v Severní Americe, Japonsku a Jižní Korei. Téměř 80 nahrávek po celém světě. „Kto vydal najviac splitiek, samostatných albumov a zničil najviac ušných bubienkov na Slovensku? To títo chlapci. 7 minút v ich názve nemajú len tak zo srandy. Vážne hrajú 7 minút. Viac nemôžu, pretože by to nikto neprežil." 100% improvizace, bez přípravy.
https://sedemminutstrachu.bandcamp.com/
   
KAZEHITO SEKI - Electrifeeding voice artist, noise musician, acoustic acupuncturist, or whatsoever. Titled Self Toxication is Kazehito’s solo musical project. His in-the-moment, site-specific live experiments that utilise the organic materials and catalysts of his body, mind, extended voice, amplification, feedback through re-amplification, room acoustics, and the existence of the audience (if there is one,) creating an observation on what noise music can be. Noise music (art) is a possibility for spectra instead of binaries. Nothing is good or bad without setting a specific context – observing something, there is always another point of view.
https://kaze.a-noise.org

SVARTVIT - už bezmála 10 let objevuje projekt holandského inženýra Kevina Jassena fyzikální vlastnosti zvuku, kterým za zdroj slouží mimo jiné jeho vlastní tělo. Extrémní frekvence, zpětné vazby a degradace zvuku vytvářejí celek, který posluchač nevnímá jen sluchem, ale celým tělem. Výsledkem jeho originální performance připomínající katarktickou a konfrontační povahu vídeňského akcionismu kombinovanou s hardcore punkovou zuřivostí.

Svartvit is a Dutch harsh noise project that was started in 2008 by sound artist Kevin Jansen. Through the years the project has evolved both in presentation and sound. Starting of as a very monotonous study in textural noises it has turned into a direct channeling of anger, frustration and the questioning of modern day society through sound & performance. Svartvit takes influences from a wide spectrum including but definitely not limited to; Vienna Aktionism, socio-political topics, underground punk music, Russian constructivism as well as his contemporaries like Sword Heaven, The Rita, Prurient & Vomir. The result is a very personal and emotional presentation of a troubled mind, overtaking and often physical. Everything is presented with a down to earth approach that takes its ethics from a background in DIY punk culture & Anarchism.
Releases have appeared on labels all over the world on both CD and Cassette, some Vinyl is planned for the near future. Through the years Svartvit has built quite a reputation for himself. Aggressive and spectacular live shows that aren’t to be missed, appearing all over Europe and even embarking on a month long tour in the summer of 2011.
https://svartvit.bandcamp.com

STRAKŮV POJÍZDNÝ CIRKUS - K Dovženkovu slavnému filmu Arzenál z roku 1929 improvizují členové Strakova pojízdného cirkusu a hosté: Aida Mujačič (klávesy), Jozef Láska (kontrabas), Štepán Hruška (trumpeta), Alex Nassi (industriální aparát), Anna Neuwirthová (housle), Vladimír Adamíra (kontraaltový klarinet), Martin Režný (elektronika) a další. Čas, místo a hráči se ještě mohou změnit.

MICHAL RATAJ + JAN TROJAN + IVAN BOREŠ - Jednota říká: "Zvukové situace“ bude název vystoupení tria ve hvězdném složení MICHAL RATAJ (live electronics), IVAN BOREŠ (kytara a preparace) a JAN TROJAN (live electronics & metal sheet nr.3). Pokud o někom chceme mluvit jako o špičce současné domácí vážné hudby, nemusíme hledat dál. Bylo by snadné ke každému vychrlit seznam imponujících počinů, studií a spoluprácí, ale spokojme se s lakoničtějším přístupem. Dva z nich vychází z akademického prostředí, jeden se k němu dostal až později skrz svůj neutuchající zájem o hudbu. Všichni pak hudbu jak komponují, tak hrají naživo a hlavně se potkávají ve svém zájmu přistupovat ke zvuku neotřele jako tabula rasa: bez rigidních dogmat, se zvědavostí a citem pro situaci „tady a teď“.

USNU? je svérázný solitér z Brna, známá postava tamější grindcorové scény (kapela 6mas). Svůj přímočarý noise staví na kontrastech popových či lidových samplů a různých hračiček, jakou je například stolní cvrnkající fotbálek prohnaný krutou kombinací efektových krabiček. Na kontě má zatím kolaboraci s Uncle Grasha’s Flying Circus, kde se věnoval náročnějším power electronics plochám, jeho živáky jsou ovšem pověstné energií a odzbrojujícím humorem! Tohle si užijete, i pokud hluk vyloženě nevyhledáváte!

PETR VÁLEK - jesenický výtvarník a zvukový badatel si získal světovou proslulost svými doma vyráběnými elektronickými ruchadly a neuvěřitelnou spoustou publikovaných nahrávek. Mechanické a elektro-mechanické zvukové nástroje, různé samohybné, či kinetické objekty staví obvykle z domácích potřeb a nalezených předmětů. V posledních letech také v domácím studiu, na zahradě, nebo v krajině nahrává „instruktážní” videa, která zveřejňuje na facebooku. Díky nim se stal patrně světově nejznámějším současným tuzemským experimentálním umělcem. https://korobushka.bandcamp.com/album/petr-v-lek-hudba

VIOLENCE JUNKIE – mladá krev harsh noise zahájí festival, zruší PA, a bude po parádě. Rest is silence, jak pravil Shakespeare. Sbohem a řetěz. https://violencejunkie.bandcamp.com/

ŽUŽU - Narazil jsem na internetu na nahrávku z roku 2014 a při jejím poslechu si představoval, že právě takováto produkce by program festivalu dokonale doplnila a scelila. Po mnoha letech tedy toto nevyzpytatelné těleso bude možné slyšet naživo.
V duu s roztomilým názvem ŽUŽU se potkal Patrik Pelikán s francouzským zvukovým teroristou Romano Krzychem, aby společně provětrali faldy pár přístrojům. Romano Krzych si libuje ve zvukových atacích na hranici bolestivosti, kvílení mučených přístrojů a elektrickém pištění perforující lebku. Pelikána bývá zpravidla delikátnější a barevnější. Případně naopak, vůbec. Album je naplněno až po okraj pomatenou změtí feedbackového sténání, za kterým lze tu a tam zaslechnout Krzychův hlas, cosi temně deklamující. Pelikánův saxofon zde dokonale splývá s elektronikou v jeden jediný hlas. ŽUŽU je dokonalou ukázkou práce s feedbacky a saxofon s mimikry zpětné vazby tu tvoří ještě další patro temné a neučesané zvukové krásy.
https://zuzumusic1.bandcamp.com/ ______________

 
Takže jak to bylo SKUTEČNĚ:
tady na Slezsku existoval kolektiv MamaMrdaMaso, v rámci kterého se Rafał a Petr oddávali poslechu a vytváření a nahrávání noisu, pozývali hlučné kapely na koncerty a setkávali se s čím dál patrnějším nepochopením až opovržením mezi ostatními kamarády. Zmínění dva chlapci, plnoletí ještě nebyli, byli tehdy členy projektů Sklo, Exodus 12 a Velkolepé záměry mystiky. Pro to nepochopení se ujal nápad, aby v rámci MMM založili Hlukovou sekci. To bylo na jaře 2009. Rafał vytvořil webové stránky, vznikla přátelská síť zhruba na ose Ostrava-Brno-Bratislava. Pro koncertní sérii vymysleli název Hlukové mystéria, první koncert byl v září 2009 v Brně a další se měl konat v listopadu v Ostravě v klubu Hudební Bazar. Majitel klubu těsně před konáním koncertu prohlásil, že si obeznámen s obsahem takovou produkci nepřeje. Tehdy situaci zachránilo, že se Radim Garasu ze Skla dobře znal s Romanem Poláškem, provozovatelem fotografické galerie. A tak se nakonec koncert konal tam - ve Fiducii. Ano, v listopadu 2009 Hluková sekce a Galerie Fiducia pořádají Hlukové Mysteria 2!!!  Až v roce 2011 se konají pod názvem Hlukové Mystériá pokračování  V, VI a VII v Bratislavě. Když jsem v roce 2017 chystal ve Fiducii HM VIII, neměl jsem o tom, že se akce vrací zpátky ke svým kořenům ani ponětí!!! Moje angažmá ve Fiducii totiž primárně vzešlo z přátelství s Ilonou Perutkovou, majitelkou antikvariátu, vnímal jsem, že Roman Polášek z Fotografické galerie hlučným aktivitám fandí, pomáhal nám třeba s obalem pro CD Skla, ale nevěděl jsem o jeho zásadním přispění v počátcích existence Hlukové sekce. To ukazuje na tajuplné až mysteriózní souvislosti!!
 
Když v září 2009 založili čeští a slovenští fans noisu platformu Hluková sekce a koncertní sérii Hlukové mystéria, nebyl jsem u toho. Ale před pár lety jsem se rozhodl na jejich aktivitu velmi volně navázat, promítnout do ní i svůj vkus a preference (noise, free jazz, sound art, různé alternativy, neakademickou i akademickou současnou hudbu, ticho), název jsem počeštil na Hluková mystéria, a v září zvu na další "edici", která během tří dnů rozvibruje prostory Antikvariátu a klubu Fiducia, bývalého klubu Les, dnes nazývaného Gospoda, Otvoru v Docku, a několika dalších míst. Subtilní i drastická, akademická i primitivní, pestrá budou Hluková mystéria.
Díky Waldemarovi za nápad rozdílné varianty názvu prolnout do jediného: HLUKOVÆ MYSTERIA.

 


Publikováno: 14. 09. 2020
Autor: Bury

Fotogalerie