Info články
    Nejbližší koncerty
    • 30. 10. 2020Flowers for Whores - hardcore Praha Decultivate - hardco...
    • 14. 11. 202020 YEARS IN THE BLOOD - oslava 20. let na scéně sk. Mater...
    • 21. 11. 2020ELEKTRICK MANN poprvé ve Svitavách předvedou svoji alko r...
    • 21. 11. 2020Open - 18:00 Start - 19:00 Vlez - 300/350 19.00-19.3...
    • 27. 11. 2020Farářova sluj / Orthodox club Vystoupí: LAID TO WASTE - s...
    PUSTINA

    CD-R 2016, vlastní náklad / metal/rock / Česko

    Pokud stejně jako já před poslechem CD „Another Day In Hell…Again!“ patříte mezi ty, kterým název MISTRESS OF 999 (dále jen MO999), případně pseudonym Thomas Vain absolutně nic neříká, tak vězte, že za obojím se skrývá brněnský (nejen) muzikant a skladatel Tomáš Chylík, kterého byste mohli znát například z jeho spolupráce s brněnskými nestory ASGARD nebo jejich kytaristou Zdeňkem Vlčkem v projektu PAČESS. A jelikož je Tomáš nejen výhradním autorem hudby a textů, ale rovněž nahrál a nazpíval celé album prakticky sám (pouze piano ve dvou písních natočil v roli hosta Marek Pala), dá se v případě MO999 v podstatě hovořit o one man projektu, jímž se Tomáš rozhodl blíže představit svým potencionálním fanouškům, kteří ho dosud mohli registrovat v trochu jiných rolích než jako sólového umělce. Pro bližší představu využiju slov samotného autora a stvořitele, který v průvodním e-mailu zaslaném k nám do redakce napsal o hudební náplni alba ve stručnosti zhruba toto: „Jedná se o komerčně laděný thrash metal, který na sebe váže prvky ostatních melodických metalových stylů. Obecně jsem ale hudbu koncipoval tak, aby zaujala co nejvíce posluchačů z mainstreamu a pokud možno šla za hranice striktních příznivců metalu a kytarových riffů. Album jsem se tak snažil vyvážit, aby nejen naplnilo očekávání zastánců boostrovaných kytar a kytarových sól a techniky, ale také širší publikum.“

    Jakousi předzvěstí alba bylo v roce 2014 vydané promo CD s takřka shodným názvem „Another Day In Hell“, které přineslo včetně bonusů šest skladeb, z nichž čtyři můžeme v částečně pozměněné podobě najít i na tomto plnohodnotném debutu, který dohromady představuje devět songů z Tomášovy dílny. O co, že se po hudební stránce jedná z pohledu samotného autora jsme si před chvílí právě řekli, takže ještě chybí dodat můj skromný názor. (úsměv) Obsažený materiál je opravdu docela rozmanitý a můžeme v něm najít jak tvrdší metalové pasáže, jenž by se daly zařadit do škatulky doom nebo techno thrash, tak i klidnější a zpěvnější části, které by mohly zaujmout i fanoušky rockovějších a melodičtějších žánrů. Vlastně se dá říci, že autor na tomhle nosiči velice zdatně propojil různé metalové subžánry a okořenil je o další (nejen) rockové prvky, které ve finále způsobují, že deska nezní až tak striktně metalově, ale má trochu „učesanější“ sound, díky čemuž se může stát stravitelnější i pro posluchače, kteří nejsou ortodoxními metalisty, což, jestli jsem dobře pochopil, byl v podstatě i Tomášův záměr. Prostě oslovit co nejpočetnější publikum. Samozřejmě bych rád uvedl i konkrétní skladby, jenž mě zaujaly, a mezi které můžu zařadit hned otvírák celé desky „I Hate This World“, který se sice rozjíždí docela pomalu prostřednictvím úvodu, jemuž dominuje piano Marka Paly, ale v další části se rozběhne do jedné z nejtvrdších a nejúdernějších písní na CD. V opačném duchu se nese následující věc „See You in March“, která je ve své drtivé většině spíše valivější, zadumanější a v níž si můžeme vychutnat Tomášovu práci s kytarou. A pokud jsem právě zmínil kytarové party, tak musím dodat, že si s nimi autor na celém albu opravdu pěkně pohrál a ukazuje, že tento nástroj ovládá skutečně dokonale. Silnou úvodní trojici pak doplňuje třetí v pořadí „Die For Me“, což je takový svěží doomrockový kousek. Skladby číslo čtyři „Don’t Ask“ a pět „You Must Be Mine“ patří mezi svižnější pecky, především u prvně jmenované mám však malinko problém s bicími, které mi v určitých pasážích úplně nesedí. Dále bych chtěl zmínit šestku „Another Day in Hell“, kterou bych zařadil mezi doomové, melancholické písně, stejně tak, jako následující „Morning Star“, v níž podruhé na CD vynikne piano a předposlední „See You in March 2“. Z naprosto jiného soudku je pak závěrečná věc příznačně pojmenovaná „Lullaby“, která je opravdu krásnou ukolébavkou, nesoucí v sobě například i prvky funky nebo popu.

    Na svém webu se Tomáš zmiňoval, že zhostit se na nahrávce role zpěváka nebyl úplně jeho záměr, ale spíše nutnost vyplývající ze situace. Já osobně ale ve zpěvu žádnou vyloženě slabinu necítím a myslím si, že se této role ujal naprosto se ctí. Zbývá dodat, že vokál je melodický (což kvituji), v angličtině a rozhodně není jednotvárný, jelikož Tomáš různě mění polohy dle výrazu a nálady jednotlivých částí písní. Kdo by se chtěl prostřednictvím textů do nahrávky více ponořit, může si jejich překlady do češtiny přečíst zde.

    Skladby byly natočené v letech 2013-2016 ve studiu Dejanssound Dejana Petkoviče, který jim ušil kvalitní zvukový kabát. Na stejném místě mimochodem v minulosti nahrávali i v úvodu zmínění ASGARD a PAČESS. Jelikož je Tomáš výhradním autorem všech písní, není asi divu, že si vzal pod svá křídla i jejich kompletní produkci.

    Materiál vychází v podobě CD-R s plnobarevným potiskem a zajímavě zpracovaným bookletem (autorkou je Katka Kohutová), jehož vnitřek s veškerými texty mě zaujal o něco více než titulní strana, která mi přijde trochu přeplácaná a to jak obsahově, tak i co se týče použitých barevných motivů.

    Celkově bych CD zhodnotil asi takhle. Při prvním poslechu jsem si říkal, že to nezní vůbec špatně, při pátém, že je to fakt dobré a zhruba při desátém, že se mi to vážně dost líbí. (úsměv) Zároveň věřím, že to z pera tohoto brněnského muzikanta není poslední nahrávka, kterou se na domácí scéně prezentoval.

    Hodnocení 7 a půl bodu.

    Seznam skladeb:

    1. I Hate This World
    2. See You in March
    3. Die For Me
    4. Don’t  Ask
    5. You Music Be Mine
    6. Another Day in Hell
    7. Morning Star
    8. See You in March 2
    9. Lullaby

    Čas: 45:40

    Sestava:

    • Thomas Vain – veškeré nástroje a vokály, aranže, produkce
       
    • Marek Pala j.h. – piano (skladby č. 1 a 7)


    Web


    Zveřejněno: 14. 09. 2016
    Přečteno:
    2901 x
    Hodnocení autora:
    7 / 10

    Autor: Mikael | Další články autora ...

    Fotogalerie


    Komentáře

    Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář