Přiznám se, že jsem nikdy nebyl přílišným vyznavačem labelem tlačených věcí, jelikož mi často připadalo, že jejich protlačování ne úplně koresponduje s jejich hudební kvalitou. No, nechme stranou úvahy o mainstreamu, co jasné je, že šestičlenná kapelka s neuvěřitelně dlouhým názvem „Success Will Write Apocalypse Across the Sky“ půjde v katalogu Nuclear Blast Records rychle nahoru. Americká formace, založená ve Floridské Tampa Bay, má totiž pro tento postup všechny předpoklady. Ať už zkušenosti, které členové kapely sbírali v sebrankách typu „Filth Porn“ či „Bodies in the Gears of the Apparatus“, či vynikající smysl pro rytmiku (bicí na albu obstarával Mike Heller z Malignancy) a citem pro silné melodie. Z celé nahrávky je pak oproti předchozímu účinkování obou kytaristů, formaci BITGOTA, zřejmý posun směrem od grindu ke klasičtějšímu pojetí technického death metalu. Z kapelek, které nevyhnutelně ovlivnily tvorbu kapely lze vypíchnout třeba Aborted či Suffocation, v neposlední řadě snad také severní sousedy Despised Icon.
Nahrávka se rozjede ihned v počátku rychlou technickou pasáží „10,000 Sermons, One Solution“ a vám je jasné, že chlapi hodlají vzít scénu útokem.
Po minutě se v pozadí technického death metalu rozezní znepokojivé samply dívčiny Jen Muse („Filth Porn“), jež jsou však posléze rychle vystřídány dalším nekompromisním nářezem. Formace jede stále dopředu, ni krok zpět, jako by se snad Země již v příštích minutách měla zastavit. Občas vás nechají vydechnout nenápadným breakdownem, to aby se v příštích vteřinách opět rozjeli naplno.
Co se produkce nahrávky týče, jedná se o NB výlisek, čekejte tedy 100% krystalicky čistou práci. Živočišnost v tom nehledejte žádnou, naopak, vše je vypipláno do poslední notičky, každý záhyb nahrávky pečlivě vyprodukován a mouchy vychytány. Posouzení, nakolik je tento postup v death metalu dobrý, je pak na každém z nás.
Co v arsenálu SWWAATS najdete skvělé, pod kůži se zařezávající technické riffy, časté zlomy a změny temp, stejně tak jako moderní háčky a originální (v rámci možnosti) dynamické a rytmické postupy. Je pravdou, že skladby jsou si velice podobny, a svým homogenním přístupem vám kapela vnukne myšlenku, že vlastně posloucháte jednu skladbu celých 33 minut. Je hezké, že se ve skladbách střídají backing vokály s lead ve velké frekvenci, je skvělé občasné vsunutí intra doprostřed skladeb, ale ve skutečnosti si časem uvědomíte, že kapela tíhne k, v současné době trendové vlně deathcoru, jelikož technické pasáže jsou technickými vlastně spíše na oko. Vše působí na první poslech skvěle, navoněně, ale jak nahrávka odsýpá, začne se na povrch drát nuda. Sice pouze decentní a nikterak sžíravá, ale přeci jen nuda.
Přesto se jedná o minimálně nadprůměrný počin, který si jistě získá srdce mnoha fanoušků techničtějšího death metalu. Ačkoliv mě na prvních pár poslechů chlapci nikterak zvláště nezaujali, nezbývá mi, než desku „The Grand Partition and the Abrogation of Idolatry“ doporučit. Minimálně na jeden poslech a současné odreagování se totiž jedná o příjemnou záležitost, byť myslím, že se do nějakých dlouhodobějších análů scény (alespoň vlastním přičiněním) nijak nezapíše..
Čas: 32:40
Seznam skladeb:
- 10,000 Sermons, One Solution
- The Realization That Mankind is Viral in Its Nature
- Cattle
- Agenda
- Pity the Living, Envy the Dead
- Despot
- A Path
- Automated Oration and the Abolition of Silence
- One Must Imagine Sisyphus Happy
- Colossus
- Retrograde and the Anointed
- Of Worms, Jesus Christ, and Jackson County Missouri
- The Tamagotchi Gesture