ASMODEUS – PŘÍJEZD KRÁLE PO 25 LETECH, NYNÍ I JAKO ČERNÁ NEBO ORANŽOVÁ GRAMODESKA

Digital 2021, vlastní náklad / technical death metal / Česko

Je tomu již zhruba týden, co bylo do světa vypuštěno recenzované EP, a o pár dní více, kdy mi bylo „Empires Of The Mind“ doručeno k poslechu a následnému zpracování. Pokud nahlédnete do historie SUPREME CONCEPTION, zjistíte, že se sice vodami tuzemského undergroundu prohání úctyhodných patnáct let, ale na účtě mají pouhá dvě minialba a to včetně aktuálního počinu. Navíc je mezi zmíněnými nosiči časová propast dvanácti sezón a jediným pojítkem minulosti a současnosti je osoba zpěváka Michala „Seppa“ Kusáka. K němu se na novince připojil kytarista Martin Meyer (HEAVING EARTH) a za bicí artilerií zahostoval Aaron Stechaunner (INTERLOPER). 

Znovu se vrátím k informacím o právě probíraném EP, kde je rovněž zmíněno, že dochází ke změně hudebního směřování a kapela se vymaňuje z náruče brutálního smrťáka, aby se přivinula k sourozenci, který oceňuje techničtější stránku věci a velebí spolky typu OBSCURA, BEYOND CREATION nebo INFERI. Nutno podotknout, že se tak děje k mé velké radosti a požitkářské spokojenosti.

Stejně jako v mnoha případech v minulosti, i tady jsem si nejprve hledal cestu. A když si mé sympatie EP „Empires Of The Mind“ získalo v podstatě s prvním poslechem, k jeho docenění jich bylo třeba mnohem více. Zprvu mně splývalo ve dvacetiminutový monolit, avšak další bádání pomalu, ale jistě vykreslovalo hranice mezi pěticí skladeb a zdůrazňovalo jednotlivé silné momenty. Jistě si vzpomenete na velikány METALLICA a jejich „St. Anger“, kde mezi nejčastěji kladené otázky patřila  „kde jsou kytarová sóla?“. To v obráceném gardu a s dávkou nadsázky můžeme použít zde a ptát se po kytarových riffech. Album je prošpikováno sóly a vyhrávkami skrz na skrz, vše ale s citem a pro potřeby celku. Žádná nota nechybí, žádná není navíc. Martin odvedl řádnou porci kvalitní kytarové práce a díky hravosti a nápaditosti nemám, i přes jistou náročnost, problém udržet pozornost. Superlativy nehodlám šetřit, ani co se zpěvu týká. Seppův projev je dostatečně agresivní, přitom srozumitelný a svou kvalitou má pro EP minimálně stejný význam jako výše zmíněný kytarista. Za příklad skvěle poslouží třetí „Transgression I: The Underlying Identity“, kterou svým frázováním a hymnickým uchopením refrénu staví do pozice největšího hitu nahrávky.

Jak je psáno již v prvním odstavci, bicí obstarává Aaron Stechauner a ani tady nemám výhrad. V rychlejších pasážích rozpálené do ruda, v těch krkolomnějších potřebně kreativní. Basa stojí tak trochu ve stínu velebené trojice, ale i ona dostane příležitost zazářit a plus minus půle čtvrté „Transgression II: Self – Discovery“ patří zcela jí.

Pod zvukovou stránkou EP je podepsané studio Davos a Chris Donaldson (CRYPTOPSY) a jak sami míní, výsledný zvuk snese srovnání se světovými měřítky, což mohu s klidem podškrtnout.

V kolonce negativa mi uvízla osamocená záležitost a tou je pro EP délka sice dostatečná, pro mne však nikoliv a nejednou se mi stalo, že jsem ho protočil třikrát po sobě. Proto doufám a věřím, že vydařené minialbum je novým začátkem a od SUPREME CONCEPTION se ještě dočkáme velkých věcí. Já jsem nepokrytě nadšený.

Seznam skladeb:

  1. Beyond The Antediluvian
  2. Harboring The Fractured Transcendence
  3. Transgression I: The Underlying Identity
  4. Transgression II: Self – Discovery
  5. On The Path To Divinity

Čas: 20:32

Sestava:

  • Michal „Sepp“ Kusák – zpěv
  • Martin Meyer – kytary, basa

Host:

  • Aaron Stechauner – bicí

Facebook

Bandcamp


Zveřejněno: 11. 08. 2021
Přečteno:
496 x
Hodnocení autora:
9 / 10

Autor: Horaguru | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář