4 roky stačily slánské (momentálně) trojici k realizaci dvou demáčů a jednoho plnohodnotného alba. To právě teď vydávají společnými silami IFA Rcs. a Radiation Noise Prod. pro domácí trh, pro veškeré okolí naší zemičky by se o totéž měla postarat US firma Deepsend Rcs., která prý distribuuje přes Century Media, takže si kotouček budou moci koupit všude.
Obal i název desky dávají signál o ideovém směřování kapely mimo pevnou půdu pod nohama kamsi do vzdálených končin vesmírných. Vnitřek bookletu se nese v podobném duchu jako titulní obrázek zatmění něčeho ? fotky nebo kresby planet, velkého třesku, mlhovin a k tomu tří vesmírných tanečníků s pěkně dlouhejma hárama:-). Fascinace vesmírem je asi opravdu převeliká, protože třeba kontakty nejsou jen tak obyčejné, nýbrž kosmické. Nechybí samozřejmě texty (jen v angličtině, sakra) a pár nutných informací ohledně natáčení a díků.
Středem všehomíra je pro Oblomov moderní black metal, okolo kterého se míhají tři satelity ? melodický death, klasický hevík a avantgardní pasáže. Jejich oběžné dráhy ale nejsou pravidelné, občas se vynořují z mlhoviny a část hlavní planety zalijou světlem, ponoří do tmy či osvětlí rudými paprsky. Hned úvod patří satelitu třetímu, cyber táhlým klávesám a samplíkům. Navíc musím ocenit šikovné si pohrání s názvem skladby (intra) ? INTo the R.O. Po téhle moderně tvářící se jak hudba ke sci-fi filmu ale vyráží úvodní zpívaná kompozice dech. Z beden se totiž valí pořádně tvrdej nářez s typickým havraním skřehotem, odlidštěnými bicími (aby taky ne, když jsou programované), ostře řízlými kytarami a výraznou basou, kterou nelze na téhle nahrávce přeslechnout (u jiných nahrávek je dost často hledání basové linky docela oříškem, tady to nehrozí). Zběsilé tempo se po chvíli přecejen ?umoudří? a prostor dostávají kytarové vyhrávky, sólíčka a v závěru i klávesy. Kdybych nevěděl, že poslouchám českou kapelu, klidně bych si nechal nakukat, že se jedná o novej objev odněkud z Norska. Úvod dvojky je spíše heavymetalový a pomalejší (špetka doomu), zrychluje se pozvolna, ale rychlá černá pasáž není už tak nápaditá; lepší je úsek s kytarovými chytlavějšími kudrlinkami ke konci. Do následující skladby proniklo avantgardních prvků nejvíce, poměrně velký prostor totiž okupuje saxofon, dojde i na klávesy, deathovější vokál a další umělé zvuky připomínající flétnu. Starsend jsem zmiňoval už v recenzi na Nosferatu sampler ? dobrá volba pro promo účely, protože skladba má charakteristické prvky celé desky: střídání temp, nějaké ty vesmírné pazvuky, sax, blackovou část, kytarové vyhrávky a dokonce nebeské chorály (vzpomeňte na ty, kteří je v Čechách použili první). Šestka nenabízí nic, co by zatím nebylo slyšet, nepřidá ani šestiminutová stopáž. Další výraznou stopu zanechává sedmá Nostalgic Idealization s výbornými hymnickými vokály, variabilními kytarami a klávesami - snad nejlepší song. Skoro staroškolsky vyznívá poslední blackovina, kromě střední pasáže, která opět míří k avantgardě. A najednou je tady konec neboli závěrečné OUT of the R.O. opět v duchu divných zvuků (to se mi to rýmuje).
Zapomenout nesmím ještě na dvě důležité věci. Tou první jsou precizně naprogramované bubny, které nahrávku nijak neruší a dobře do celkového vyznění zapadají. Druhou je precizní zvuk vyrobený v Hostivaři. A když to nakonec všecko sečtu a odečtu, vychází mi kvalitní dílko se spoustou fajnových pasáží, s několika slabšími místy, dobrými muzikantskými i vokálními výkony, hezkým bookletíkem a kvalitním zvukem - takže tentokrát za osm.
Čas: 39:04
Seznam skladeb:
- INTo the R.O.
- Mentality Failure
- Redefination of the Past
- Lost Between Emotions
- Starsend
- 1 of the 4
- Nostalgic Idealization
- Dreamworks
- OUT of the R.O.