Nejbližší koncerty
FORGOTTEN SILENCE - Vemork Konstrukt

NOCTURNAL PESTILENCE – Evangelium Aeternum CD 2013, vlastní náklad

Ten, kdo při bezesných nocích trpí úzkostí z toho, že k jeho lůžku v nestřežený okamžik zabloudí chladivý vánek, nesoucí průsvitnou postavu v rozevlátém kabátu, které z úst páchne nasládlá smrt a která v poslední chvíli, kdy mozek opouští vědomí a my se propadáme do říše snů, přenechá jednu ze svých křečí a nemocí, kterými je skrz na skrz prolezlá, tak ten ať raději po NOCTURNAL PESTILENCE šáhne hned jako první v řadě.

Deska „Evangelium Aeternum“ totiž nese docela jinou nákazu a to hudební. Už při první skladbě vám začnou hlavou bloudit melodie a harmonie, kterými je celá nahrávka dočista prolezlá. Hned při prvních tónech a celkovém soundu mi v hlavě jako zvon začala bít vzpomínka na brněnskou partu TISÍC LET OD RÁJE a jejich album „Gaia“. Možná je to taky tím, že celou nahrávku nazpívala a nařvala plavovlasá krasavice Alena, kterou v hlasovém projevu může udolat snad jen americká zpěvačka Otep.

I když se jedná o blackovou fujavici se vším, co k tomu patří, ve výsledku není nouze o podkreslení základu klávesami, zvuky houslí, klavíru a jiných nástrojů ne zrovna typických pro tento hudební styl. Možná právě tyto zvuky, které vytváří v kombinaci s kytarami nesčetné melodie, překrývající se a prolínající se jedna přes druhou v rozmanitých skladbách, jsou právě to, co přitáhne i posluchače, kteří se ve vodách black metalu nijak hbitě nepohybují. Není snad ani kousek skladby, kde by zazněly jen bicí, basa a kytary v plné své dravosti a to je podle mého škoda.

Na jednu stranu se „Evangelium Aeternum“ moc hezky poslouchá, neboť je v něm opravdu spousta zajímavých zvuků, ale po nějaké třicáté minutě už to všechno začíná působit jako vata a celé to nadšení a dobrý pocit pomalu opadá, až zůstane jen pocit nudy, kdy odpočítávám čas, až to všechno skončí. Není to tím, že by poslední jedna nebo dvě skladby byly tak špatné. Když si je jindy pustím jako první, musím uznat, že jsou opravdu povedené. Spíše to bude tím, že se všechny skladby odvíjí od stejného základu, a i když jsou vlastně všechny úplně jiné kvůli syntezátorovým a klávesovým příkrasám, zní nakonec úplně stejně. Podobný pocit mám i u zpěvu. I když je barva a tón hlasu OK, tak frázování je stále stejné, až se chvilkami a později i celou skladbu zdá, že Alena zpívá stále stejný text dokola.

Vím, že kapela chtěla natočit plnohodnotné CD a ne jen žádné „promo“ a to se jim do jisté míry povedlo. Pro příště bych volil buď kratší čas nahrávky, nebo více zapracoval na aranžích jednotlivých skladeb jak hudebně, tak zpěvem, aby ve výsledku všechny nepůsobily totožně. Kdyby „Evangelium Aeternum“ mělo jen něco kolem půl hodiny, dal bych určitě devět, ale protože poslední čtvrt hodina utíká asi tak rychle jako pracovní šichta před dovolenou, dávám po velkém zvážení sedm.

Seznam skladeb:

  1. Melancholia
  2. Waiting
  3. Rising
  4. Unleashed
  5. Victory Of Splendour
  6. Evangelium Aeternum

Čas: 45:55

Sestava:

  • Alena - zpěv
  • Lord Remdih - kytara, programování bicích
  • Bohdan - basa
  • Link - syntezátory, orchestrace

http://bandzone.cz/nocturnalpestilence
https://www.facebook.com/pages/Nocturnal-Pestilence/116946734999963

ROZHOVOR



Zveřejněno: 03. 08. 2013
Přečteno:
3838 x
Hodnocení autora:
7 / 10

Autor: Luma | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář