Vezměte punkovou neučesanost, vložte ji do klasického heavy-rockového soundu Warlock a přidejte trochu melodií Twisted Sister – a vzniknou vám z toho slovenští glam rockeři JANESESSION. Těm vévodí hlas Jane Razor, který je snadno zaměnitelný právě se zpěvem Doro Pesch z Warlock. Slovenská kapela je na výsluní přibližně osm let a je velmi pracovitá. Na svém kontě má dva demáče, tři epka, nějaké to splitko a živou nahrávku. Album 4Ever, o kterém bude řeč, je třetí plnohodnotnou nahrávkou. Až na basáky se JANESESSION drží ve stabilní sestavě a od svého vzniku docela často vystupují na slovenské i české scéně. Nakonec se i ukázali v okolních státech bývalého Československa a ze vzdálenějších míst můžu zmínit Itálii a Francii.
Album 4Ever určitě není nějaké složité, ale těžko se mi poslouchalo a abych řekl pravdu, tak mě jako celek vůbec nezaujalo. Nacházel jsem jen určité momenty, které by byly dobré. Zprvu zaujal, již v úvodu zmiňovaný, surový garážový punkový zvuk. Ale, ale... zvuk je špatný. Nevadí mi, dejme tomu, neotesaná kovově zvonivá punková kytara a dunivé bicí, ale na 4Ever je to nešťastné. Při vyšším volume se album vkuse poslouchat nedá a nutí mě stáhnout poslech o úroveň níž a níž. Začátkem nové písně, či v nižších polohách, poslech zvýším a opět zpět níž a až ke konci to vzdávám a poslouchám "potichu". Album je prostě špatně nazvučeno, hudební nástroje nejsou souměrné, zvláště právě zmiňovaná kytara a bicí jsou neúměrně vytaženy. Což je velmi škoda a albu to hodně ublížilo. Ještě mi zde něco vadí, a to zpěv. Možná by byl i důvod již zmiňovaná zpěvačka Doro, které jsem vlastně nepřišel až na par písní vůbec na chuť, ale hodně divná je angličtina Jane Razor. Nejsem sice odborník na jazyk, ale každý kdo aspoň slyšel angličtinu nebo viděl (poslouchal) filmy v originále, tak musí zákonitě poznat, že přízvuk je úplně jiný. Zřejmě slovenský?
Rozjezdová Notorious Womanizer je svižná rocková dvojkopáková vypalovačka. Takových dvojkopákovek postupem času přibývá a vlastně je to každá skladba. A protože je toho hodně a pořád jen hudba duní (viz zvuk), tak časem mi to nepřipadá ani nijak originální. Na albu je spousta hostů a hned ve dvojce Rescue Me si společně s Jane Razor zazpívá Aleš Brichta, který je částečně zastíněn prvním zpěvem. Píseň Punk We Are s chytlavým refrénem je doplněna o koncertní záznam a může aspirovat na slušnou hitovku. Od čtyřky 4Ever Young, 4Ever Free, ke které je natočen klip, mě album začíná nudit. Připadá mi to po těch třech skladbách totožné a ten neustále opakující se refrén... A co si ještě neodpustím, tak na 4Ever (nemyslím jen tuto píseň, ale celé album) se mi ještě jedna věc nelíbí. Když Jane Razor chce svůj zpěv vytlačit do vyšších poloh, tak doslova křičí. Připadá mi, že se do zpěvu nutí násilím, vypadá to nepřirozené a je to strašně nepříjemné a protivné. Jane Razor by měla zůstávat v klidnějších polohách, kde zpívá pěkně a sedí jí o mnoho víc, ale možná jsem to nepochopil a hlas má být nepříjemný jako ostří žiletky.
Na 4Ever se objevuje zajímavě sólující kytara nebo dobré metalové riffy (třeba jako v dalších My Little Toxic Bunny a Panic), ale až takové, že by mě to zvedlo ze židle, to není. Objevují se ale i nějaké výjimky, které zaujmou, a může k nim patřit balada Blue Words odehraná pouze na piáno, ale není. A jsem opět u zpěvu, respektive už u právě zmiňované výslovnosti, která mně vadí a funguje opět jako rušivý element zajímavé melodie.
Ve skladbě Two Lowers si pěkné sólo vystřihne rockový kytarista Peci Uherčík (ex-Demikát, Midi). Zajímavá kytara Peci Uherčíka dodává konečně té "punkové neposlušnosti" trošku volnosti a v těch klidnějších vodách se i vyjímá pěkný zpěv. Ze zmiňované šedi mě vytrhla a nakonec i překvapila až skladba Breaking The Schoolrules. Do uřvané písně je slušně vklíněn saxofon herce, skladatele a muzikanta Adama Kerdi, který tuto píseň zachráňuje a dává jí nějaký lesk nadřazenosti nad ostatní. Poslední Destiny a Rock'n'roll toto album opět příjemnými sóly v hardrockové atmosféře v "poklidu" uzavřou.
Obal desky je jen strohý dvoulist s fotografiemi horní části těla a hrudníku hlavní postavy kapely Jane Razor. A uvnitř je jen klasické info kde a kdo album nahrával s poděkováním. A mě napadá, v souvislosti obalu a garážového zvuku, zda album není pouze jen demonahrávka. A ještě jeden poznatek mám – ne všechny písně jsou nové, ást byla vydána už v minulosti na albu 0:100% Rock´n´Roll: Notorious Womanizer, Destiny, Rock'n'roll; a některé jsou dokonce z prvního dema z roku 2005. Že by tedy návrat ke kořenům?
Seznam skladeb:
Čas: 38:19
Sestava:
http://www.janesession.sk/
http://bandzone.cz/janesession
Videoklip: Forever Young, Forever Free
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=85qsqLxa3vI
Album 4Ever určitě není nějaké složité, ale těžko se mi poslouchalo a abych řekl pravdu, tak mě jako celek vůbec nezaujalo. Nacházel jsem jen určité momenty, které by byly dobré. Zprvu zaujal, již v úvodu zmiňovaný, surový garážový punkový zvuk. Ale, ale... zvuk je špatný. Nevadí mi, dejme tomu, neotesaná kovově zvonivá punková kytara a dunivé bicí, ale na 4Ever je to nešťastné. Při vyšším volume se album vkuse poslouchat nedá a nutí mě stáhnout poslech o úroveň níž a níž. Začátkem nové písně, či v nižších polohách, poslech zvýším a opět zpět níž a až ke konci to vzdávám a poslouchám "potichu". Album je prostě špatně nazvučeno, hudební nástroje nejsou souměrné, zvláště právě zmiňovaná kytara a bicí jsou neúměrně vytaženy. Což je velmi škoda a albu to hodně ublížilo. Ještě mi zde něco vadí, a to zpěv. Možná by byl i důvod již zmiňovaná zpěvačka Doro, které jsem vlastně nepřišel až na par písní vůbec na chuť, ale hodně divná je angličtina Jane Razor. Nejsem sice odborník na jazyk, ale každý kdo aspoň slyšel angličtinu nebo viděl (poslouchal) filmy v originále, tak musí zákonitě poznat, že přízvuk je úplně jiný. Zřejmě slovenský?
Rozjezdová Notorious Womanizer je svižná rocková dvojkopáková vypalovačka. Takových dvojkopákovek postupem času přibývá a vlastně je to každá skladba. A protože je toho hodně a pořád jen hudba duní (viz zvuk), tak časem mi to nepřipadá ani nijak originální. Na albu je spousta hostů a hned ve dvojce Rescue Me si společně s Jane Razor zazpívá Aleš Brichta, který je částečně zastíněn prvním zpěvem. Píseň Punk We Are s chytlavým refrénem je doplněna o koncertní záznam a může aspirovat na slušnou hitovku. Od čtyřky 4Ever Young, 4Ever Free, ke které je natočen klip, mě album začíná nudit. Připadá mi to po těch třech skladbách totožné a ten neustále opakující se refrén... A co si ještě neodpustím, tak na 4Ever (nemyslím jen tuto píseň, ale celé album) se mi ještě jedna věc nelíbí. Když Jane Razor chce svůj zpěv vytlačit do vyšších poloh, tak doslova křičí. Připadá mi, že se do zpěvu nutí násilím, vypadá to nepřirozené a je to strašně nepříjemné a protivné. Jane Razor by měla zůstávat v klidnějších polohách, kde zpívá pěkně a sedí jí o mnoho víc, ale možná jsem to nepochopil a hlas má být nepříjemný jako ostří žiletky.
Na 4Ever se objevuje zajímavě sólující kytara nebo dobré metalové riffy (třeba jako v dalších My Little Toxic Bunny a Panic), ale až takové, že by mě to zvedlo ze židle, to není. Objevují se ale i nějaké výjimky, které zaujmou, a může k nim patřit balada Blue Words odehraná pouze na piáno, ale není. A jsem opět u zpěvu, respektive už u právě zmiňované výslovnosti, která mně vadí a funguje opět jako rušivý element zajímavé melodie.
Ve skladbě Two Lowers si pěkné sólo vystřihne rockový kytarista Peci Uherčík (ex-Demikát, Midi). Zajímavá kytara Peci Uherčíka dodává konečně té "punkové neposlušnosti" trošku volnosti a v těch klidnějších vodách se i vyjímá pěkný zpěv. Ze zmiňované šedi mě vytrhla a nakonec i překvapila až skladba Breaking The Schoolrules. Do uřvané písně je slušně vklíněn saxofon herce, skladatele a muzikanta Adama Kerdi, který tuto píseň zachráňuje a dává jí nějaký lesk nadřazenosti nad ostatní. Poslední Destiny a Rock'n'roll toto album opět příjemnými sóly v hardrockové atmosféře v "poklidu" uzavřou.
Obal desky je jen strohý dvoulist s fotografiemi horní části těla a hrudníku hlavní postavy kapely Jane Razor. A uvnitř je jen klasické info kde a kdo album nahrával s poděkováním. A mě napadá, v souvislosti obalu a garážového zvuku, zda album není pouze jen demonahrávka. A ještě jeden poznatek mám – ne všechny písně jsou nové, ást byla vydána už v minulosti na albu 0:100% Rock´n´Roll: Notorious Womanizer, Destiny, Rock'n'roll; a některé jsou dokonce z prvního dema z roku 2005. Že by tedy návrat ke kořenům?
Seznam skladeb:
- Notorious Womanizer
- Rescue Me (feat. Aleš Brichta)
- Punk We Are
- 4Ever Young, 4Ever Free
- Blue Words (feat. Pavel Morochovič)
- My Little Toxic Bunny
- Panic
- Two Lovers (feat. Peci Uherčík)
- Breaking The Schoolrules (feat. Adam Kerďo)
- Destiny
- Rock'n'roll
Čas: 38:19
Sestava:
- Jane Razor - zpěv
- Peter B. - kytara
- Tommy Screw - basa
- Marc B.K. - bicí
http://www.janesession.sk/
http://bandzone.cz/janesession
Videoklip: Forever Young, Forever Free
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=85qsqLxa3vI