Nejbližší koncerty
  • 22. 09. 2020Osud žen bez domova nám není lhostejný. Proto jsme uspořá...
  • 26. 09. 2020Selfexile, Narcoleptic, Ytivarg, Shampoon Killer, Incarna...
  • 26. 09. 2020Farářova sluj / Orthodox club Vystoupí: ETERNAL EVIL - bl...
  • 26. 09. 2020Hrají: ZNOUZECTNOST ( Plzeň ), NAŠROT ( Havl. Brod ), ATO...
  • 26. 09. 2020Po vydařeném letním blackmetalovém večírku jsme se rozhod...
  • 27. 09. 2020Koncert skupin POWER 5, MY PUSE a THE PANT. Akce je v ned...
  • 03. 10. 2020Hrají: XIII. STOLETÍ ( Jihlava ), STOKER ( Brno ), KELWIN...
  • 09. 10. 2020Hrají: VISION DAYS ( Brněnec ), ZPUTNIK ( Praha ), DRIÁK ...
ETEF 2020

Je sice fakt, že v současné době je všude rozhovorů se SEPTIC FLESH víc než dost, ale už nějaký čas jsem se chtěl podívat podrobněji na řecké kapely a vzhledem k tomu, že nové album SEPTIC FLESH je opravdové umělecké dílo, vznikl tenhle rozhovor.

Sotiris se ukázal být fajn človíčkem a pokud se zajímáte o řeckou scénu snad vám tenhle pokec přinese něco nového?

Hello Sotiris. Na úvod se tě zeptám, jestli ještě nepadáš únavou ze všech těch rozhovorů. Snad v každém metalovém plátku je rozhovor s vámi? Hammerheart se starají poctivě, že?

Jasně. Dělám rozhovory nepřetržitě už pět měsíců a zatím se nezdá, že by se tomu snad blížil konec.

Jak vzpomínáš na počátky SEPTIC FLESH a čas kolem roku ´94? Fascinovala mne tehdejší temná scéna a řecké kapely měly navíc vždy kolem sebe zvláštní auru.  NECROMANTIA, THOU ART LORD, ROTTING CHRIST, DEVISER, VARATHRON a další. Vy se svou tvorbou jste vždy byli poněkud jinde, ale přesto melodiemi a motivy se v určitých ohledech dá mluvit o příbuzenském vztahu. Byla řecká scéna v téhle době odlišná od současné?

Mám hodně dobrých vzpomínek ze ?starých časů? Řecké scény. Situace byla těžká a k uskutečnění našeho snu jsme šli z opravdové nuzoty. Nicméně jsme dokázali přežít a rozšířit náš vliv mimo Řeckou říši. To vše hromadou trpělivosti a tvrdé práce. V současné době to mají nové kapely jednodušší, než ty které jsi vzpomenul a které vytvořily dobrou tradici, jež bude doufám pokračovat. 

Debut ?Mystic Places Of Down? i dvojku ?Esoptron? vám produkoval, pokud se nepletu, Magus Wampyr Daoloth. Máš nějaké zprávy o tom, co dělá vůdce NECROMANTIA nyní?

Magus je hodně hluboko ponořený v metalové scéně a to nejenom jako hudebník. Pokud vím, tak teď víc pracuje na svých bočních projektech, jako například na THOU ART LORD. Já mám moc rád bizarní, jedovatý black metal, který dělá NECROMANTIA a doufám, že se tahle kapela časem probudí ze svého dlouhého spánku.

První tři vaše alba, ač na každém je znát určitý posun, definovala tvář SEPTIC FLESH a tak zákonitě musel přijít šok, pro oddaného fandu, když jste vydali album ?Revolution DNA?. Jsi z dnešního pohledu rád, že i přes některé rozporuplné ohlasy, jste se tak trochu vymanili z určité šablony, kterou od vás fandové čekali?

Mám rád ?Revolution DNA? takové jaké je. Nejsme stereotypní kapela jako třeba RUNNING WILD a taky nikdy nebudeme. Vím, že někteří fandové byli v šoku při poslechu více melodického materiálu a jinam směřujícího profilu tohoto alba, ale hlavní bylo, že byly napsány jedny z nejlepších skladeb jako například ?Nephilim Sons? či ?Chaostar?. S konečnou platností můžu říct, že navíc bylo taky hodně lidí, kteří si nemohli ?Revolution DNA? vynachválit.

Vlastně i díky tomu jste teď mohli šokovat všechny fandy novým albem, které je návratem k temnotě, agresi a mystice. Co vás vedlo k návratu do světa ďáblů a démonů?

Nové album je neočekávaným posunem pro lidi, kteří od nás očekávali pokračování úspěšného směru ?Revolution DNA?. Každopádně nás naše inspirace nasměrovala někam jinam. Každé album je prezentací našich pocitů v daném čase a to platí i na témata lyriky. Texty na ?Sumerian Daemons? se dotýkají okultismu a filosofie a potřebovaly temný hudební doprovod. Ale nenech se mýlit, i když jsou skladby melodičtější mohou v sobě skrývat stín temnoty.

Jaký byl impuls pro odchod od uvadající, kdysi velmi originální firmy Holy Records k asi nejprogresivnějšímu labelu současnosti, Hammerheart?

Naše rozhodnutí odejít bylo založeno jen a pouze na základě zájmů ohledně budoucnosti kapely. Cítili jsme, že se Holy Records dostali na vrchol jejich možností. Moc Hammerheart stále sílí a snad pomohou aby si SEPTIC FLESH podrobil ještě více teritorií.

Máš nějakou špatnou zkušenost s nepochopením po vydání ?Revolution DNA?? Věřím, že ortodoxní fandové v té době měli důvod  SEPTIC FLESH nařknout z komerčnějšího přístupu?  Tobě osobně vyhovuje brutálnější tvář SEPTIC FLESH nebo spíš styl ?Revolution DNA??

To je logické, že lidé mají rádi a vyžadují od SEPTIC FLESH specifický hudební přístup, ale mi nemůžeme udělat šťastným každého. Náš hlavní zájem je tvoření dobrých skladeb a být věrný vlastním pocitům a snům. Neplánujem tvorbu brutálnějších nebo melodičtějších songů pro komerční důvody jestli máš na mysli tohle.

Na druhou stranu je třeba říct, že na každém albu jsou slyšet typické postupy, které vaši kapelu jednoznačně odlišují od ostatních. Při poslechu nového alba mne to napadlo hned při ?Virtues Of The Beast?. I přes odlišnost nového materiálu by třeba ?Dark River? klidně mohla být i v tracklistu ?Revolution DNA?. Kdo je hlavním tvůrcem těchto typických melodií a jaká hudba stojí za tímhle originálním komponováním a citem pro melodii?

?Dark River? je plodem spolupráce třech hlavních skladatelů kapely ? mne, Seta a Chrise. Chris měl nápad na úvodní melodii, kterou mne inspiroval k tvorbě hlavní stavby skladby, kterou potom Set vybrousil závěrečnými dodělávkami a experimenty se samplovanými zvuky. Obecně můžu říct, že všichni tři máme tendence tvořit melodie, které dokážou vybudit tenhle určitý druh pocitů.

Jaká je tvoje současná nejoblíbenější skladba v kariéře SEPTIC FLESH? Poznáš člověka, který neposlouchá metal, ale má zájem slyšet co vlastně tvoříš. Jakou skladbu mu pustíš?

Kdyby někdo chtěl slyšet jednu jedinou skladbu SEPTIC FLESH, nikdy by nepochopil o čem vlastně jsme, bez ohledu na to, jakou věc bych vybral. Na našich albech máme více než jednu dimenzi a ačkoliv se skladby od sebe navzájem liší, přeci jen dohromady tvoří řetěz živoucích částí velké skládanky. Každopádně jedním z mých nejoblíbenějších songů, který je zároveň jedním z nejoblíbenějších v celé kapele je ?The Eldest Cosmonaut?. 

Taky textový vývoj je celkem zajímavý. Když to řeknu zjednodušeně ? od řecké mytologie, přes science fiction až po sumerskou kulturu. Jaká je tedy hlavní myšlenka nových textů a alba jako celku? Jedná se o jednorázový projekt, nebo hodláte v tomto tématu pokračovat?

?Sumerian Daemons? není koncepčním albem, ačkoli obsahuje něco málo vyjádření se k Sumerským mýtům, které jsou součástí progresivního jevu, jež chápu jako pokračování našich dalších děl. Mimo toho oddělené součásti, zobrazené na našem posledním albu, nejsou omezené na určité časové období či určitou geografickou oblast. Jsou tu songy jako ?When All Is None?, pojednávající o osudu člověka svedeného na špatnou cestu a věřícího utopiím. Skladby jako ?Red Code Cult? a ?Magic Loves Infinity? jsou spjaty s okultní filozofií a třeba ?Unbeliever? je více osobní a na přímo představuje naše postoje a způsob myšlení.

Dosáhli jste třeba v Řecku svými staršími, dá se říct patriotskými texty, nějakého uznání i mimo metalovou scénu? U nás je metalový underground povážován za špínu a rozhodně by nemohla žádná extrémní kapela vyhrát Grammy jako třeba v Norsku. Jak je to u vás?

Proklatě, mi jsme ještě žádnou Grammy nevyhráli. Každopádně Řecká scéna se za posledních deset let vyvinula, i když opravdu dost pomalým tempem. Teď je hodně věcÍ přeci jen snazších, když jsme známější díky některým Řeckým metalovým fandům, magazínům a různým druhům promotion. Každopádně je stále velká propast mezi Řeckou scénou a více vyvinutými evropskými scénami, jako například ve Švédsku nebo Německu.

Jak jste se dostali ke spolupráci s bratry Alahouzosovými? U nás tohle jméno není nějak moc známé. Můžeš tyhle lidi blíž představit a zmínit některé jeho výtvory? Použijete něco z jeho konceptu i pro živá vystoupení? Jezdí s vámi na koncerty i zpěvačka Natalie Rasoulis, nebo máte nějaké náhradní řešení pro její party?

Natalie se zůčastnila několika koncertů, ale nemůže nás provázet v celém našem tvrdém rozpisu živých vystoupení. Proto party Natalie nahrazují samply. Co se týče Alahouzos bros, jejich tým stojí za spoustou filmů a reklam, samozřejmě hlavně v Řecku. Oni milují účastnit se čehokoliv, co je spojené se science fiction nebo gore tématikou a pro nás je ctí, že propůjčili svůj talent, pro naše poslední album. Oni vlastně stvořili veškeré dekorace a rozličné části těl zobrazených v artworku alba. Rovněž hráli důležitou roli ve znetvoření modelky a ve tvorbě make upu kapele samotné.

Existuje nějaký konkrétní důvod, proč už nepoužíváte čisté mužské zpěvy, které se mi moc líbí na albu ?Esoptron?? Myslíš, že by se do nových skladeb nehodily?

Čisté vokály v kapele jsem měl na starosti já, ale nikdy jsem o sobě nepřemýšlel jako o stálém zpěvákovi. Beru melodické zpěvy jako instrument, který jsme použili, když jsme cítili, že budou ladit s obsahem a celkovou atmosférou skladby. Na ?Sumerian Daemons? jednoduše nebyl prostor pro mé zpěvy. Dali jsme přednost vložení melodických linek do plných chorálů a samozřejmě využití Natalie, která jak jsme cítili, byla pro celkové dílo vhodnější.

Působí stále Akis alias Lethe v NOCTERNITY? Co děla tahle skvělá černá bestie?

Tak to opravdu nevím. Jen ti mohu říct, že hlavním Akisovým projektem je nyní ORDER OF THE EBON HAND.

Při pohledu na nové fotografie mne napadlo, že se hezky rozrůstáte. Pamatuji si, když na fotkách ?Esoptron? byli dva lidé a nyní je vás taková větší rodinka. Ještě chvilku a můžete si postavit vlastní fotbalové mužstvo haha. To máte takové štěstí na ty správné lidi? Je pro vás pohodlnější tvořit dejme tomu v šesti lidech než ve třech? Asi je zapotřebí více kompromisů ne?

Tým, který stojí za skládáním, je stále stejný od začátků kapely, tedy já, Spiros a Chris. Tedy s vyjímkou ?Esoptron?, kdy Chris v Anglii studoval klasickou hudbu a já jsem složil 99% alba a nahrál všechny kytary a klávesy. Když se Chris vrátil, přinesl s sebou vlivy klasiky a čerstvý závan nápadů a taky jsme konečně našli stálého bubeníka. Po ?Revolution DNA? jsme cítili potřebu mít stálého člena i k samplům a keyboardům pro živá vystoupení a tak se náš tým kapku rozrostl. Kdybys počítal i lidi v chorálech, kteří taky pracovali na albu, mohli by jsme rozhodně v klidu hrát fotbal. Doufám, že si tohle přečte Steve Haris haha.

Upřímně se přiznám, že po poslechu ?Revolution DNA?  jsem se bál, že už nikdy neuslyším Spirosův mocný a hromový vokál. O to větší byla moje radost při poslechu nové desky? Že už mě nebude nikdy tak strašit?

Spiros se cítí pohodlněji, když používá svůj chropot. I když jsme otevřeni experimentům, tak věřím, že v oblasti vokálů budeme pokračovat v režii ?Sumerian Daemons?.

Gratuluji k nahrání excelentního materiálu a ať vás démoni už nepustí! Cheers?

Zdravím hordy Spícího pána!

http://www.septicflesh.com/


Zveřejněno: 26. 10. 2003
Přečteno:
2903 x
Autor: Deather | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář