MORTIFILIA - The Great Inferno

MC 2021, vlastní náklad / „techno“/„core“/„metal“ / Česko

ING.KRÁLÍK je jedním slovem zběsilost. Myslím, že se slovem „zběsilost“ budu operovat častěji, protože ať se na „Technu“ kouknu kamkoliv, napadne mě právě tento termín.

ING.KRÁLÍK se od loňského roku prezentuje (digitálně) albem „Techno“, které ale podle údajů v obalu letos expedované kazety vznikalo mezi roky 2014-2015 a finální podoby doznalo v roce 2019. Jinak je obal zběsilost – jestliže na Bandcampu jsou dva fešáci celkem identifikovatelní, na přebalu kazety jim obličeje kdosi prohnal nějakým softwarem a trochu jim ksichtíky „vylepšil“. Obal je jinak poměrně strohý, nechybí v něm pravda sestava, ale z té jde taky hlava kolem (viz přepis členů, nebo koho, dole), dva texty, bláboly napsané velmi špatně čitelným fontem a seznam skladeb. 

Názvy songů jsou zběsilost. Stačí další pohled níže. Ale co si představit např. pod názvem „pourinovaná švestka drogy nebere pleny si mění“? V záhlaví jsem si dovolil uvést žánry v uvozovkách, protože ING.KRÁLÍK uvedené styly míchají tak svérázným způsobem, že se z toho točí hlava. Není to ale tím, že by se jednalo o blbost nebo amatérismus, ale tím, že je to intenzivní zběsilá muzika, která by šla označit jako řízený chaos. K onomu „řízení“ se přikláním s ohledem na zběsilé bicí party, které skladbám dávají jakýsi řád, k nim se řadí epileptická Yarrdeshova kytara, která muziku sune od elektroniky (se kterou asi Yarrdesh podle nějakých starých plakátů dohledatelných na webu experimentoval) ke core a metalu, a brblající basa, která sice vystrčí růžky jen tu a tam, ale když tak učiní, nelze ji nevnímat.

Texty jsou opatřené pouze dvě položky, první a poslední, jinak jde o instrumentální muziku, ale ono to nehraje roli – když se „zpívá“, jde o krátké „výkřiky“, kterým je rozumět jen díky pohledu do obalu. Díky němu tuším, že v první, asi nejtvrdší, skladbě se pěje o pochcaným fízlovi. V „lover hills absynth a konečník tramvaje“ dával slova dohromady kdosi z Prahy (soudím podle citací pražských čtvrtí) během hospitalizace v Bohnicích. Tam by ostatně mohl nepřipravený posluchač taky skončit, kdyby se do muziky snažil vpravit opakovaným poslechem během jednoho dne. Ona už jedna strana dává zabrat, druhá pak posluchače dorazí a celkem unaví, protože se pořád něco děje, často ve velké rychlosti. Kombinace svérázných metalových a hardcorových nářezů a elektroniky (pozůstatky breakcore, jež lze v souvislosti s Yarrdeshem rovněž zahlédnout) vyznívá ničivě. Pokud se objeví záblesk stravitelné melodie, např. v „soto padesát za kalhot“, věřte, že to nebude dlouho trvat a idylku něco rozseká. 

Pokud vás předchozí slova zaujala, ochutnejte tuhle zběsilost na Bandcampu. A pokud vás KRÁLIČÍ „Techno“ nepošle do cvokhausu, pořiďte si růžovou kazetku.

Seznam skladeb:

  • Sidi X
  1. pourinovaná švestka drogy nebere pleny si mění
  2. smrdí ti hoboj
  3. úplný kataklyzmat ve spolek pěkně přeju
  4. soto padesát za kalhot
  5. absolutní nástěnkář jak obludné
  • Sidi Y
  1. kandidát medvěd na motocyklový závodník ( tenkrát I )
  2. vypni ten koberec a běž spát tomáši ( na záchodě II )
  3. lover hills absynth a konečník tramvaje

Čas: cca 50 min.

Sestava:

  • Yarrdesh – guitar
  • Cataract – bass
  • Softa – driver
  • alias koštýř, maštýř & testýř
  • aka džn džn, zvon zvoň a hen hén
  • vencíř s prasklým displejem – drums 

ROZHOVOR

Bandcamp
 


Zveřejněno: 08. 05. 2021
Přečteno:
359 x
Hodnocení autora:
6 / 10

Autor: Johan | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář