TELEPATIE

CD 2018, Addicted label without name and logo / sludge, stoner / Rusko

Po ukrajinských MOTHER WITCH & DEAD WATER GHOSTS tu máme další položku z katalogu ruského labelu bez jména a loga, který se specializuje na doom, stoner, psychedelic, jazz, punk… vesměs netradičního ražení. Ruští PRESSOR patří k tomu stravitelnějšímu, co vydavatelství vydalo, navíc jde o kapelu, která poměrně hojně koncertuje napříč Evropou, Česko nevyjímaje. A vrátí se k nám 27. 4. 2019 na Eternal Noise Misery, takže se to pěkně sešlo – mrkneme se na CD „Weird Things“, abychom věděli, do čeho za pár dní půjdeme.

První mrknutí tedy nic extra, myšleno směrem k obalu, který je strohý a nepříliš vzhledný. Jednoduchý digipack obsahuje jen sestavy (kapela zřejmě funguje v jiné sestavě živě a v jiné ve studiu), pár slov o nahrávání, fotku kapely v červené mlze a pak už jen červenočerné šrafování, které má asi varovat potenciálního posluchače, že jej nečeká žádná selanka.

Na loňské EP umístili PRESSOR čtyři relativně dlouhé songy, které dohromady hrají skoro třicet minut, tedy dobu, kterou většina kapel bere jako plnohodnotné album. Stoner/sludge skupiny ale většinou za full album považují hodinu či více materiálu. (úsměv) Na druhou stranu je toho marastu na půlhodinové ploše tak akorát, aby se člověk nedostal do letargie a deprese. (úsměv) Ale nutno dodat, že PRESSOR nejsou jen a jen o tíživé atmosféře a pomalé muzice.

Začátek prvního songu operuje s různými pazvuky, možná to nemá daleko k noise, ale po chvíli se z beden vyvalí zatěžkaný kytarový riff, který by mohl lámat skály. Můžeme tu spekulovat o inspiraci BLACK SABBATH, stejně tak o typické sludge práci, respektive v určitém směru netypické, protože jestli to správně chápu, elektronické zvuky prolínající se celou skladbou obstarává theremin.

Po bezeslovné první položce následují tři vokály opatřené songy, přičemž ten první je o poznání živější a s trochou nadsázky by se dal místy označit jako stoner´n´roll, protože zpočátku jede v celkem svižném tempu, aby postupně zpomalil a potemněl. Hodně k tomu přispívá vokál připomínající bědování rozervané duše, i repetitivní pasáže, které ale vždycky „něco“ rozčísne. V „Tripping Deep“ je to opět theremin, ale i bez něj by muzika obstála, hlavně u fanoušků těžkotonážní bažiny, z níž vykukují vcelku pestré kytarové vyhrávky. Bez nich by to při délce kompozice atakující deset minut nešlo, něčím je třeba posluchače udržovat v napětí a dá se říci, že se to ruské partě daří, třeba i pokrouceným nervním sólem. Ke stoneru má nejblíže poslední věc „Hexadecimal Unified Insanity“, ze které dýchá duch sedmdesátých let, ale v moderním balení. Při poslechu mě napadá možná kacířská myšlenka – jak by asi zněla s ženským vokálem? Přijde mi, že by mi do ní pasoval lépe něž Stasův zachmuřený hlas, ale to je jen takový nápad.

Celkově mě „těžká (půl)hodina“ ve společnosti ruské party nepřišla jako ztráta času a jsem docela zvědavý, v jaké formě se představí za pár dní v Praze.

Seznam skladeb:

  1. Heavy State
  2. Weird Things
  3. Tripping Deep
  4. Hexadecimal Unified Insanity

    
Čas: 28:21

Sestava:

  • Anton Khmelevsky – guitars
  • Stas Vasilyev – guitars, vocals, synthesizer
  • Danya Kornev – drums
  • Kirill Grushkin – bass
  • Tatiana Shabanova – theremin

Facebook
Bandcamp

Facebook label

Bandcamp label

 


Zveřejněno: 12. 04. 2019
Přečteno:
2846 x
Hodnocení autora:
6 / 10

Autor: Johan | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář