TELEPATIE

V Japonsku působící kapelu představuje ukrajinský muzikant, který je jejím jediným členem. 

Kdy byla vaše skupina založena, proč zrovna tenhle název, co znamená a co bylo prvotním impulsem pro její vznik? 

Projekt PHARMACIST vznikl na jaře 2020. Asi rok jsem nosil v hlavě představu jména kapely, a dokonce jsem měl připravené i logo, ale nebyl jsem si jistý, jakým hudebním směrem by se to mělo celé ubírat. Začátkem roku jsem si sedl a napsal mraky riffů a rozhodl jsem se dát jim šanci. Původně se mi zamlouval název PATHOLOGIST pro svou jednoduchost a tahem na bránu, chtěl jsem jednoduše mít název, který by představoval nějakou profesi. Myslím, že je dobré nechat posluchači prostor pro představivost, aby si udělal obraz spojitosti profese s danou hudbou. Jediné dané pravidlo bylo, že projektu nebudu klást žádné hudební hranice. Nakonec to přineslo mnohem delší kompozice s větším rozměrem a zajisté i více zábavy.

Představ nám jednotlivé členy – jejich věk, zdali hráli v jiné skupině a jak dlouho hrají na hudební nástroj? Obzvláště údaje o tvém parťákovi s přezdívkou Therapeutist, protože najít o něm něco na webu je nemožné.

Therapeutist je ve skupině záhadná postava, nic o něm nehledej. Je to mnou smyšlená figura k tomu, aby celý proces mohl fungovat.
Co se týká členů, jsme tedy „duo“. Já se převážně angažuji v projektu CRASH SYNDROM. Na kytaru jsem začal hrát ve 12-13 letech a po 3-4 letech jsem se začal fungovat ve zmiňovaném CRASH SYNDROM, dále ve SPLATTERY AUTOPSY PROTOCOLS, FAILED TREATMENT atd., v některých projektech jsem zůstával pod rouškou anonymity.

Za jakých podmínek jste nahrávku pořídili, jak jste s ní spokojeni, jaký náklad jste od nahrávky pořídili, jak jde zatím na odbyt, jaká je cena?

Album vznikalo v podmínkách covidové uzávěry (lock-down), haha. Během tohoto období jsem měl možnost navštěvovat studio. Nahrál jsem jednotlivé party, odnesl domů, zapracoval na nich a znovu ve studiu zpracoval. Když bylo vše nahráno, začal nekonečný e-mailový proces s hudebním inženýrem ohledně finálního mixu. Byla to pro nás oba poměrně výzva, jelikož se navzájem dobře známe z předchozí spolupráce, bylo nám jasné, že ani v těchto ztížených podmínkách nechceme z důvodu zachování duševního zdraví vynechat důležité detaily, haha. I za těchto podmínek jsme se dopracovali k nahrávce, jakou jsem si představoval. Je velice nápomocné mít k ruce zkušeného inženýra a brát v potaz jeho názor, doporučení. To také od vás vyžaduje odvést 100% práci, najít a odstranit nedostatky. Vím, že v undergroundové scéně toto není úplně běžný postoj, ale je to způsob, jakým je možné obhájit cenu produktu pro veřejnost.
Co se týká ceny za studio, běžná taxa za nahrávací den se v Japonsku pohybuje kolem 400 USD, kolik času potřebujete, je na vás. Jelikož nahrávání probíhalo tak, jak probíhalo, kdy jsme pracovali nárazově, nelze přesně specifikovat konečnou sumu.

Obal stvořil Adam at Strange Creature Collages, na první pohled stejný (mj. i žlutý rámeček) s obalem PATHOLOGIST „Grinding opus … Hádal bych, že obaly jsou dílem stejného autora. Jaký důraz kladete na obal, logo, webové stránky?

Ano, Adam je úžasná persona a pokaždé je pro mě potěšení s ním spolupracovat. Nastínil jsem mu svou představu obalu a on to splnil do puntíku. Vizuální stránka je podstatná část celého alba. Posluchači by měli mít dle obalu jakous takous představu, o co se žánrově jedná. V dnešní záplavě nových alb je to jistý způsob komunikace, když dáváme najevo, že náš materiál taky umí nakopat prdel. 

Není pochyb, jakými kapelami jste byli inspirováni. CARCASS, PATHOLOGIST, HAEMORRHAGE. Máš k těmto kapelám výjimečný vztah od počátku tvé kariéry nebo tato náklonnost má nějaký hlubší vývoj? 

Nejvíce mě baví old-school kapely, takže v žánru jsem měl jasno od počátku. Samozřejmě, občas bych udělal něco jinak, ale mnoho let používám tyto postupy, tak jsem u toho také zůstal. Tentokrát jsem si dal více svobody ve tvorbě skladeb s důrazem na dobový zvuk, na kterém chci v budoucnu dále pracovat.

Jsi velice aktivní, co se týká nahrávání a vydávání titulů. Během necelého půl roku EP, singl, split a teď i regulérní album. Plánoval jsi tento útok na hudební trh, nebo se to tak nějak sešlo samo?  

Jasně, byla to docela jízda… Upřímně, měl jsem hodně materiálu, na kterém bych měl pracovat, ale neočekával jsem takový zájem. Když jsem rozesílal CD „Forensic Pathology Jurisprudence“, dostal jsem poměrně dost nabídek. Velmi si vážím přízně labelů, kapel a fanoušků. Momentálně mám dojednáno několik vydavatelů ke spolupráci, tedy žádné nové tituly neplánuji, možná tak v létě příštího roku.

Kolik máte za sebou koncertů a který považujete za nejpovedenější? 

V tento okamžik je PHARMACIST studiový projekt. Měl jsem myšlenky udělat pár štací, ale chci dát dohromady muzikanty a celou věc důkladně probrat. V současnosti tím, že mám více času, mohu se soustředit na studio, pracovat na novém materiálu a zabývat se prací na nových formátech a represech nosičů.

Máte ambice ukázat se v zahraničí?

Určitě, ale jak jsem již řekl, jedná o studiový projekt, momentálně nemám v záloze žádné členy kapely, ale představa je to lákavá, mám již nějaké nabídky ze zahraničí. I když je nevhodná doba na plánování, s kapelou bych chtěl začít příští rok. Všechno souvisí se vším a pokud sebemenší detail neklapne, je to v háji. Uvidíme, až přijde čas.

Plány do budoucna...

Tvořit! Mám tuny plánů jak na novou desku, tak i na merch, ten aktuální je možné sehnat u Bizarre Leprous Productions, Grindfather Productions, Rectal Purulence and Acid Redux Productions. CD, MC i splitka jsou vyprodané, tedy znovu práce na represech. Co se týká současných nahrávek, připravuji jejich lehce pozměněnou, svěží verzi. Vím, že jich není mnoho, ale někteří sběratelé takové věci chtějí, já osobně si kupuji rozdílné verze oblíbených nahrávek. Chystám nějaké překvapení na příští rok.

RECENZE

Bandcamp
Facebook


Zveřejněno: 14. 11. 2020
Přečteno:
136 x
Autor: Jindra | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář