TRNY & ŽILETKY "Podměstí"

CD 2019, vlastní náklad / metal / Česko

Je to v podstatě pouze několik týdnů, co se na scéně objevila nová kapela s názvem HORA RUIT. Při bližším seznámení s ní však zjistíme, že se vlastně jedná o následovníka jiné děčínské skupiny VODOPAAD, která fungovala dlouhých 15 let. Po odchodu jejího posledního zakládajícího člena, basáka Tomáše Homoly, v lednu letošního roku, se zbytek osazenstva rozhodl doplnit stavy a v další činnosti pokračovat už pod novým názvem. Již tedy jako HORA RUIT (dále HR) pánové zároveň představili svou novou nahrávku, kterou je šestiskladbové EP „Absolutní nula“ obsahující materiál, který fanoušci znají ještě z doby VODOPAADU. 

Pokud jste se prozatím ani s jednou zmíněnou partou nesetkali (stejně tak jako já), tak vám prozradím, že základní hudební složkou tvorby HR je kvalitně zahraný metal, v němž se mísí jak vlivy klasického „hevíku“, tak i některých tvrdších odnoží žánru. Nalézt je ovšem možné i hardrockové nebo bigbítové prvky. V podstatě všechny skladby se nesou spíše ve středněrychlém tempu, s občasnými svižnějšími pasážemi. Takže žádné balady tentokrát nečekejte, i když pomalejší části se zde taky najdou, například ve druhém a třetím songu. Texty jsou zhruba na úrovni spousty dalších podobných lokálních uskupení a určitě zase nebudou stravitelné pro každého posluchače. Přináší různá témata inspirovaná ať už běžným nebo muzikantským životem, ovšem někdy zpracovaná lehce neobratným způsobem, tím pádem není podle mě výsledek ve všech případech úplně ideální. Jelikož jejich autorem byl (až na jednu vyjímku) už zmiňovaný bývalý baskytarista Tomáš, tak jsem docela zvědavý, kdo jeho pozici v budoucnu zaujme (zda to bude Kolousch, který je tvůrcem právě té jedné výjimky) a do jaké oblasti námětů se vydá.

Pokud jsem zmiňoval, že v písních zaznamenávám i bigbítové prvky, tak je to hlavně i díky zpěvu, který mi spíše než klasický metalový vokál připomíná právě bigbítový výraz. Nechci říct, že by do muziky přímo nepasoval, ale místy bych určité přivítal jeho větší variabilitu a trochu drsnější výraz. Takhle mi občas přijde až moc jednotvárný a monotónní. Ale všechno je pochopitelně otázkou vkusu každého jednotlivého posluchače.

Skladby, které jsou kolektivním dílem skupiny, jsou spíše kratšího rázu, v průměru dejme tomu něco přes tři minuty, takže velmi svižně odsýpají za sebou. K jejich hutnějšímu vyznění by myslím přispělo zařazení druhé kytary, ale nechci do budoucna nijak rozhodovat za kapelu, to už je pouze na ní. Já osobně za nejlepší věc na EP považuji titulní song „Absolutní nula“, který mi svou stavbou, náladou a provedením vyhovuje nejvíce.

Materiál byl natočený v říjnu loňského roku v již mnohokrát osvědčeném čestickém studiu Hellsound u Honzy Kapáka, který zároveň provedl i jeho mix. Mastering je potom prací taktéž hudebníka a producenta Dana Frimla, provozovatele The Barn Studia.

Nahrávka vychází ve formě lisovaného CD s graficky slušně zpracovaným bookletem, obsahujícím mimo jiné i mnou zmiňované texty.

Seznam skladeb:

  1. Cesta do pekla
  2. Narcis
  3. Absolutní nula
  4. Potentát
  5. Homeless
  6. Já nic, já muzikant

Čas: 19:50

Sestava:

  • Kolousch – zpěv 
  • Gondis – kytara
  • Satanda – basa
  • Levi – bicí


Hosté:

  • Tom Homola – basa (6)


Bandzone


 


Zveřejněno: 12. 03. 2019
Přečteno:
2945 x
Hodnocení autora:
6 / 10

Autor: Mikael | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář