Pražští antikristi, a kmotři mimořádně dobrého debutu „Umlčen navěky“ od MURDER INC., přicházejí s dalším dlouhohrajícím albem. Už je to pár let zpátky, co jsem slyšel nahrávku „Kaarokalypsa“ a kluky prvně zaregistroval. Od té doby ušli pořádný kus cesty a své možnosti a ostré lokty ukázali na společné split desce s CATASTROFY a EXORCIZPHOBIÍ. Do poslechu jejich poslední práce, která byla nahrána ve studiu Davos ve Vyškově, jsem se pustil s chutí.
Parádně barevný přebal nakreslil Jan Amos Erben. Pravděpodobně se nechal inspirovat poslední večeří Ježíše Krista, ale zde jsou na zdích ukřižovaní církevní hodnostáři a u stolu si kvarteto thrasherů, ve společnosti nahých čertic, dopřává neřesti jako obžerství, alkohol, koks a sex. Na zadní straně je klasicky seznam písní, logo vydavatelství Support Underground a na trůně sedí další vnadná ďáblice, pod kterou se válí lebky ozdobené mitrou. Po otevření digipacku kouká z fotografie kapela vedle CD, které je potisknuté dalšími třemi lebkami a číslicí 666. Uvnitř je ještě zasunutý dvojlist s texty všech písní a portrétními fotkami čtyř neznabohů.
Hned na začátku záznamu si parta nezapomene odplivnout před zločineckou institucí z Vatikánu. Kratičké intro nese název „1095 n.l.“ a chytře nás přenese do doby před první křížovou výpravu a zároveň připraví na titulní song „Svatej holokaust“. Lyrika je jednoduchá a jde se v ní rovnou k věci a KAAR prostě katolickou církev nemají vůbec rádi. Struhadlovité kytary hrají krátké bleskurychlé riffy a sem tam i nějaké sólo, což je u ne moc dlouhé stopáže jednotlivých skladeb ideální. O ztracených duších a smyslu drog pojednává píseň „Thrash & koks“. Rád bych vypíchl vokál, protože mám pro hrdelní řev slabost, obzvlášť, když je mu dobře rozumět. Pokračuji válem „Skleněnej hrob“ a říkám si, že kluci moc dobře vědí, co lidé na klubovém koncertu chtějí slyšet. Svůj vztek z textů přenesli i do hudby, čímž vznikla vcelku zajímavá energetická nálož, tedy to, co na živé produkci milujeme. Dále filozofujeme o sociálních problémech v „Cirkus, smích & sebevražda“ a přepadl mě pocit, že banda mění tempo stejně zručně jako DEBUSTROL. Na hitovce „Tančíme s démony“ se podíleli na zpěvech i dva hosté. Prvním byl Tomáš Skořepa z EXORCIZPHOBIE, kterého jsem snad prvně slyšel zpívat česky a nebylo to vůbec špatné, a druhým Boris z CATASTROFY, kteří mají skutečnou kliku, že mají takovou mazáckou třídu za mikrofonem. Nezapomnělo se ani na noční život v Praze ve „Městě hříchu.“ Předposlední skladba „Zrozen zemřít“ je skutečná jako život. Byla zveřejněná na YouTube ještě před vydáním desky, proto jsem ji slyšel suverénně nejvíckrát. Vlastně všechny texty, krom proticírkevního úvodu, se točí kolem závislostí, myšlenkách na sebevraždu, smyslu bytí a přijdou mi dost osobní, což přidává celému dílku na autentičnosti. Když už jsem si myslel, že mě disk ničím hudebně nepřekvapí, přišla démonická finálovka „Odraz zničené mysli“. Atmosféra se, za doprovodu skřeků v pozadí, dá krájet. Vše, co jsme slyšeli, se vypointuje a zakončí výstřelem z pistole.
Necelá půlhodinka návykového materiálu uteče jako voda a říká si o další poslech, jediné, co mi trochu chybělo, je větší obsahový záběr v textech, jinak ale KAAR zrají jako víno a jsou příkladem, kam se dá tvrdou prací dostat. Často koukám na obzor a netrpělivě vyhlížím vinylovou desku (vychází v létě), která nesmí chybět ve sbírce žádného českého thrashera.
Přesné hodnocení: 7.5/10
Seznam skladeb:
- 1095 n.l.
- Svatej holokaust
- Thrash & koks
- Skleněnej hrob
- Cirkus, smích & sebevražda
- Tančíme s démony
- Město hříchu
- Zrozen zemřít
- Odraz zničené mysli
Čas: 29:29
Sestava:
- Kouďák – basa, zpěv
- Tomáš – kytara, zpěv
- Ozz – bicí
- Honza – kytara, zpěv