Nejbližší koncerty
  • 29. 03. 2024NAURRAKAR Nuclear Misanthropic Black Metal https://www....
  • 03. 04. 2024Gurs - post punk z Baskicka ve šlépějích kapel jako Chain...
  • 04. 04. 2024Conflict (uk), Ginnungagap (cz)
  • 05. 04. 2024Conflict (uk), Eye for an Eye (pl), Lucifer Efekt (cz)
  • 05. 04. 2024Black thrash metalová formace Unpure ze Švédska a black m...
  • 05. 04. 2024Hrají: N.V.Ú. punk ( Východní Čechy ), STREET MACHINE har...
  • 06. 04. 2024Conflict (uk), Eye for an Eye (pl)
  • 08. 04. 2024Pestilence se vrací do Ostravy! Tentokrát je doprovodí Ca...
FORGOTTEN SILENCE - Vemork Konstrukt

Nejen o značné hudební proměně francouzských OTARGOS se rozpovídal zakladatel, zpěvák a kytarista Dagoth.

Zdravím OTARGOS! Vzpomeneš si ještě, jaký byl váš úplný start? První demo, hledání členů, snaha dostat se do povědomí. Měl jsi již předem nějakou vizi, kam bys to chtěl s OTARGOS dotáhnout, jakým směrem se vydat, nebo bylo prvotním impulsem prostě a jednoduše hrát? Jaké kapely na tebe měly největší vliv? Měl jsi třeba nějaký vzor, který tě inspiroval k tvorbě?

Zdravím! Vzpomínám si na dávné doby OTARGOS. Zpočátku šlo o můj sólový projekt, chtěl jsem v té době produkovat raw black metal. Oslovil jsem svého nejlepšího přítele, zda by se ke mně přidal jakožto basák. Společně jsme hledali další členy a uvedli jsme OTARGOS v to, čím se následně stali.
Na začátku jsem byl velmi ovlivněn klasickými black metalovými kapelami jako MARDUK, MAYHEM nebo DARK FUNERAL. To je důvod, proč raným nahrávkám OTARGOS trochu schází vlastní identita.
Rychle jsme začali hojně vystupovat v Evropě, koncerty jsou nejlepším způsobem, jak se dostat do povědomí.
Mými idoly, kteří mě inspirovali, jsou Slash, Dave Murray, Trey Azagthoth a Jeff Hanneman.

V letech 2011–2013 proběhlo v OTARGOS velké personální zemětřesení. Nejprve vás opustil kytarista Astaroth, po vydání poslední desky „Apex Terror“ jej následovali XXX a Thyr. Co bylo příčinou těchto změn?

Ve skutečnosti tyto změny měly mnoho různých příčin. Astarothovi se přihodily nějaké rodinné problémy, XXX obdržel velkou profesionální příležitost (v týmu festivalu Hellfest) a neměl dále čas na hudbu, Thyr chtěl jednoduše mít více času pro sebe.
Jakožto zakladatel a hlavní skladatel jsem já pilířem a hlavním členem OTARGOS. Dokud žiji já, žijí OTARGOS.
Každá personální změna v OTARGOS byla k dobru věci.

S novou deskou přišlo také mnoho změn. Hudebně jste se lehce vzdálili od black metalu a přiblížili jste se spíše deathovému vyznění. Pro mnoho fanoušků, kteří uctívali desky „Fuck-God Disease Process“ či „No God, No Satan“, to byl šok. Zdá se, že se na této cestě chystáte zůstat i v budoucnu, co bylo impulsem pro tak rapidní změnu?

Musel jsem se posunout dále. Cítil jsem se stále méně inspirován mou black metalovou tvorbou a BM scénou obecně, toť vše. Chtěl jsem také začít nový lyrický koncept, něco více kosmického a futuristického. Cítil jsem se black metalem poněkud svázaný. Death, heavy a thrash metal byly vždy mojí první láskou a inspirací, nyní se mohu skrze tyto žánry kompletně vyjádřit.
Pracuji na nové desce a mohu vás ujistit, že bude ještě death metalovější. Ale nebojte, bude zachováno i mnoho old school BM riffů, nemám v úmyslu změnit OTARGOS na ryze death metalovou záležitost.
OTARGOS potřebovali tuto radikální změnu, aby ukázali svoji novou tvář. Považuji to za novou éru, která je zatím ve svém počátku.

S jiným žánrovým směřováním přišel i jiný sound. Kde jste album nahrávali a kdo desku produkoval? Užíváš si proces nahrávání, nebo se vždy už těšíš, až to budete mít za sebou a vyjedete na tour?

Chtěli jsme, aby „Apex Terror“ znělo moderně a ne black metalově. Ačkoli si myslím, že další album bude znít odlišně, jsem s výsledkem spokojen.
Spolupracovali jsme se studiem Conkrete a Frédéricem „Mobo“ Mottem, chlápkem, jenž nahrával i náš debut „Ten-Eyed Nemesis“.
Proces nahrávání si opravdu užívám. Rád dohlížím na všechny nástroje, všechny detaily od začátku do konce. Jsem vševidoucí oko, jsem diktátor, hahaha!

Po letech jste upustili od corpsepaintu. Bylo to změnou stylu, nebo jej noví členové nechtěli nosit? (úsměv) Co pro tebe vlastně corpsepaint znamenal? Bral jsi jej jako takový „nutný doplněk“ black metalu, nebo pro tebe měl nějaký speciální význam?

Nebyl to důsledek změny stylu, přišlo to přirozeně. Nepovažuji OTARGOS nadále za black metalovou kapelu.
Byl jsem otrávený tímto old schoolovým vzezřením, potřeboval jsem něco více industriálního, moderního, futuristického a upřímného. Znovu dodávám, že bylo důležité dát najevo naši proměnu.
Možná ale budeme v budoucnu znovu používat nějaké speciální malby, přemýšlíme o něčem novém pro další album. O něčem, co by více ztemnělo náš vzhled, o něčem chladném a obskurním. Pouze s bílou a černou barvou na mém obličeji už mě ale nikdy neuvidíte!

Minulá dvě alba jste vydali u labelu Season of Mist, „Apex Terror“ vyšlo pod záštitou Listenable Records. Čím pro vás bylo lákavější působení pod LR? A jak jste zatím spokojeni s novou spoluprácí?

Náš kontrakt se Season of Mist vypršel, toť vše. Vybrali jsme si Listenable Records kvůli jejich profesionálnímu přístupu a dobré práci s některými kapelami, které známe. Jsme s tímto spojenectvím spokojeni.

Vyšlo některé z vašich alb na vinylu? Pokud ne, láká tě některou desku vydat i na tomto formátu, který znovu dosáhl větší oblíbenosti? Jak jsi na tom ty, posloucháš rád hudbu na vinylech, nebo jim příliš neholduješ?

Bohužel žádné z alb OTARGOS nevyšlo na vinylu a jsme z toho opravdu zklamaní. Pokaždé náš label odmítl z důvodu, že je to drahé. Fuck off!

Tvé texty jsou neobyčejné, točí se kolem vědy, techniky, kvantové fyziky. V rozhovoru pro Fobii v roce 2008 jsi uvedl, že jsi povoláním vědec. Co tě k tajům vědy přivedlo? Inspiruje tě třeba nějaký vlastní výzkum k napsání textu? Skládáš je až poté, co je dokončena hudba, nebo je máš připravené pro budoucí použití? Změnil se za ty roky nějak tvůj pohled na svět, nebo si stále stojíš za každým svým textem?

Jsem nadšenec do vesmíru od dob mého mládí. Pamatujte, že jsme všichni vytvořeni z hvězdného prachu. Každý prvek, který tvoří atomy v našem těle, je hvězdný prach. Každý z těchto atomů byl vytvořen při vzniku našeho vesmíru miliardy let zpět… a vše se na konci do kosmu vrátí. Jsme nic a neznáme nic.
Hudba ovlivňuje mé texty a myšlenky ovlivňují mé kytarové riffy. Když skládám, na mysl mi přicházejí různé obrazy, pozadí, krajiny… proto již dopředu vím, o čem skladba bude. Hudba mi přináší různé vize a pocity, podobně jako film. Nechávám hudbu, aby ke mně promlouvala a inspirovala mne pro lyrické téma, až poté přenáším slova na papír.
Mé dřívější texty nebyly vyloženě osobními, přesto si dosud stojím za každým slovem na „Ten-eyed Nemesis“.

Osobně mě zaujme jen málokterý videoklip, připadá mi, že jen minimum kapel dokáže přijít s něčím opravdu poutavým. Mezi takové řadím například BEHEMOTH nebo právě vás. Hlavně klip ke skladbě „Cloning the Divine“ z minulého alba mně učaroval. Není to pouze přehlídka metalových klišé a drsných pohledů, obsahuje to jakýsi příběh a celkově je taková kompozice klipu originální. Kdo vymyslel strukturu klipu, co vás při jeho tvorbě inspirovalo? Podílel se na námětu někdo jiný, nebo je to jen a jen vaše práce? Přiznám se, že klip k „Fleshless-Deathless“ mě až tolik nezaujal, stále je ale nadprůměrný.

Na videoklipu ke „Cloning the Divine“ jsme pracovali se skutečným filmovým tvůrcem a jeho štábem, tudíž klip opravdu působí jako malý film. Jak kapela, tak Federico A. přinášeli své nápady, stejně jako pro video k „Worship Industrialized“.
Co se týče „Fleshless-Deathless“, chtěli jsme se naprosto vyhnout právě tomuto formátu mini-filmu. Chtěli jsme něco přímočařejšího, zaměřeného přímo na kapelu a ne na příběh. Hlavním cílem tohoto videoklipu je ukázat „nové“ OTARGOS.

Všichni členové OTARGOS alespoň podle metal-archives působí i v nějakém dalším projektu. Můžeš je v krátkosti představit?

M. Pliszke (basa) a John A. (bicí) společně hrají v technical death metalové bandě DEMENTED, kteří pocházejí, stejně jako OTARGOS, z Bordeaux. Znám DEMENTED již mnoho let, proto jsem také, když jsem hledal nové členy pro OTARGOS, okamžitě přemýšlel o nich. Tito chlapíci jsou prostě perfektní!
John zároveň hraje na bicí v nové black metalové skupině LIFESTREAM.
Co se mě týče, v současnosti jsem zpěvákem REGARDE LES HOMMES TOMBER, francouzské sludgem načichlé kapely.

Jak je to s metalovou scénou v Bordeaux, odkud pocházíte? Osobně odsud znám kromě vás maximálně GOROD, SETH nebo YEAR OF NO LIGHT. Jsou na tamní scéně nějaké kapely, které bys třeba doporučil? Francouzská scéna je obecně v posledních několika letech vyzdvihována jako ta, která udává směr black metalu, máš stejný pocit?

Máš pravdu, Francie vypadá jako kolébka mnoha dobrých undergroundových black metalových kapel. Ale abych byl upřímný, nejsem z těch, kdo by do této scény patřili. Již nějakou dobu neposlouchám black metal.

V říjnu 2013 jste měli odehrát koncert v Praze společně se STIGMHATE a českým supportem, nakonec z něj ale sešlo. Proč se tak stalo? K „Apex Terror“ jste jeli pouze francouzské a anglické turné, cítíš největší podporu právě v těchto zemích? Chystáte se i do dalších koutů Evropy?

Narazili jsme na nějaké problémy, které nás donutily turné zrušit. Vyrazili jsme pouze na šňůru po Francii a Velké Británii.
Plánovali jsme evropské turné zrealizovat v brzké budoucnosti, ale máme bohužel znovu smůlu. Pořadatelská agentura selhala a znovu je vše zrušeno… no comment! Doufám, že příště už se to povede.
Byl jsem osobně skutečně zklamán zrušením pražské show, na tento koncert jsem se z celé tour těšil nejvíce. Pamatuji si několik vystoupení v ČR. Vždy šlo o velmi velmi skvělé zážitky. Pokaždé říkám, že jste nejlepším publikem! Děkuji za to!

Odehráli jste nějaký koncert, který ti nějakým způsobem utkvěl v hlavě víc, než ty ostatní? Hraješ raději v klubu pro fanoušky, kteří přijdou vyloženě na vaši show, nebo tě více lákají festivaly a představení se mnoha tisícům lidí? Samozřejmě, obojí má něco do sebe, přesto, preferuješ něco z toho?

Koncerty v Brazílii jsou jedny z mých nejlepších „suvenýrů“.
Je velmi obtížné porovnávat a vybrat si mezi festivaly a klubovými koncerty, pro obě možnosti mluví několik argumentů. Atmosféra je ale jistě lepší uvnitř. V klubech můžeme využít naši laserovou světelnou show a nabídnout tak lepší vystoupení. Navíc miluji šílené fanoušky a preferuji, když jsou kapele blíže.

Po internetu kolovala po vašem turné v roce 2010 s WATAIN a DESTRÖYER 666 informace, že člen první jmenované kapely napadl jednoho z vašich členů. Vy jste pak údajně nemohli odehrát některý z koncertů. Důvodem snad měl být název vaší desky „No God, No Satan“. Je to otázka trochu na tělo, ale je na tom alespoň minimum pravdy, nebo je to naprosto vymyšlená fáma? Podobnou diskuzi jsem viděl na několika fórech.

Hahaha, viděl jsem mnoho divných povídaček na toto téma na internetu a jsem tím trochu otráven. Realita je mnohem méně grandiózní. OTARGOS a WATAIN byli jednoduše dvěma naprostými ideologickými opaky. Bylo to tak nějak nevyhnutelné.

Je za námi polovina roku 2014, slyšel jsi nějaké letos vydané desky, které tě opravdu zásadně upoutaly? Jsi příznivcem spíše old school kapel, nebo tě zajímá i vývoj scény, nová alba?

Neposlouchám nové počiny. Jsem takový poustevník, poslouchám jen staré věci. Jsem stále přilepen ke SLAYER, IRON MAIDEN, GUNS’N’ROSES, SCORPIONS… Ve skutečnosti „nové“ kapely objevuji většinou na pódiu.

Děkuji za tvůj čas a odpovědi, přeji hodně zdaru po všech stránkách a doufám, že brzy budu moci zhlédnout vaši show. Poslední slova patří tobě.

Děkuji tobě a FOBIAzine! Doufám, že se brzy vydáme na turné po východní Evropě, v současnosti máme zamluvené koncerty na severu. Děkuji našim českým fanouškům a pamatujte – „Apex Terror“ je pouze začátkem nové éry.
U. W. DAGOTH

Překlad: Duzl / Opat

RECENZE "Apex Terror"

http://www.otargos-terror.com/
http://otargos.bandcamp.com/
http://www.youtube.com/user/otargosofficial
http://www.listenable.net/

Zveřejněno: 07. 09. 2014
Přečteno:
3449 x
Autor: Opat | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář