Asmodeus

LP 2017, Temple of Mystery Recs. / hard rock, doom metal / Anglie

Po smrti frontmana Terryho Jonese v roce 2015 už fanoušci PAGAN ALTAR nevěřili, že se ještě dočkají nového alba této doom/heavy legendy z Londýna. Opak je však pravdou a za velkého úsilí Alana Jonese (kytarista a syn) vyšlo tzv. posmrtné album, které kapela nahrála ještě v době, kdy byl Terry Jones mezi živými.

S největší pravděpodobností tak máme před sebou poslední počin kapely, jejíž kořeny sahají až do roku 1978. PAGAN ALTAR nikdy ve studiu příliš aktivní nebyli. Desky začali vydávat až po svém návratu na scénu po přelomu tisíciletí. Jejich hudba se však stala velmi oblíbenou mezi fanoušky doomu, heavy metalu i hard rocku. Zkrátka univerzální kapela.

Album „The Room of Shadows“ vyšlo u kanadského vydavatelství Temple of Mystery na všech třech nosičích, tedy na vinylu, CD i kazetě. Obal pak perfektně vystihuje název desky… Na album se vešlo celkem sedm skladeb, které vydají na sedmačtyřicetiminutový materiál. PAGAN ALTAR byli vždy svým způsobem originální a dobře rozpoznatelní od jiných podobně laděných kapel. A nejinak je tomu na desce „The Room of Shadows“. Již první skladba „Rising of the Dead“ dává odpověď, že tohle jsou nefalšovaní PAGAN ALTAR. Terry Jones hned v úvodu svým nezaměnitelným zpěvem odříkává text a za doprovodu kytar rozjíždí temné představení, ze kterého mrazí v zádech. Už jen z důvodu, že nám zpívá člověk, který je dva roky po smrti. Těžké a pomalé riffy dokreslují atmosféru a postupně svírají posluchače jako ve svěráku. Doba je uspěchaná, ale s PAGAN ALTAR nikam spěchat nebudete. „The Portrait of Dorian Gray“ nasazuje svižnější tempo a já zde cítím pravý sedmdesátkový hard rock. K tomu všemu přidejte temnou atmosféru a trochu NWOBHM. Výborná, pestrá a povětšinou klidná kytarová sóla zaručují, že deskou lehce proplouváte.

„Danse Macabre“ nabízí mnoho změn a zlomů, dokonce se neubráním pocitu, jako bych zde slyšel vlivy LED ZEPPELIN. Terry na nahrávce pracoval se svým hlasem velmi svědomitě. Vždyť vládne v nízkých i vyšších polohách, v pomalejším i rychlejším frázování. Skladba „Dance of Vampires“ zase vyniká zapamatovatelným riffem a houpavou melodií, která je doprovázená pokaždé jiným sólem. Ve druhé polovině desky najdeme titulní skladbu „The Room of Shadows“, která mě dostala svým melancholickým úvodem a postupným přikládáním pod kotel. V šesti a půl minutách je zde obsaženo vše, co byste mohli od PAGAN ALTAR čekat. A ten heavy nástup je neuvěřitelný. Skladba „The Ripper“ má přes deset minut. Začíná opět klidným vybrnkáváním, které doprovází Terryho výrazný vokál vyprávějící dlouhý příběh, jehož pasáže jsou citlivě rozděleny hudebními partiemi. Jednou vládne kytarové sólo, jindy zase linoucí se melodie. Tohle se prostě poslouchá samo. Závěrečná „After Forever“ představuje poslední, klidné a akustické rozloučení s Terry Jonesem, který jakoby se touto skladbou loučil.

„The Room of Shadows“ je tak trochu smutným albem. Terry Jones zemřel v roce 2015 na rakovinu. V kapele s ním po celou dobu působil jeho syn Alan na kytaru. Ten se zasloužil o nový mix těchto nahraných a nevydaných skladeb a následné vydání posledního alba PAGAN ALTAR. Kapela v současné době občas koncertuje se zpěvákem Brendanem Radiganem (MAGIC CIRCLE) a kdo ví, co má Alan Jones v plánu. Nicméně se skvělým albem „The Room of Shadows“ zemřela legenda PAGAN ALTAR.

Seznam skladeb:

  1. Rising of the Dead
  2. The Portrait of Dorian Gray
  3. Danse Macabre
  4. Dance of the Vampires
  5. The Room of Shadows
  6. The Ripper
  7. After Forever

Sestava:

  • Alan Jones – kytara
  • Diccon Harper – baskytara
  • Andy Green – bicí
  • Terry Jones – vokály

Čas: 46:59 min.

Bandcamp


Zveřejněno: 31. 05. 2019
Přečteno:
2969 x
Hodnocení autora:
9 / 10

Autor: Peťan | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář