Mysterious Eclipse pocházejí z Nového Mesta nad Váhom a existují už od roku 1996. Od samého začátku působí v kapele Michal Hrabovský (zpěv, basa, původně hrál na kytaru) a Martin Bradáč (kytara, programování). Kapelou prošla řádka muzikantů, nahrána byla dvě dema, přičemž druhé Deathwings vyšlo na MC u Erebos Prod. V roce 2002 zůstala dvojice Michal ? Martin bez spoluhráčů. I přesto dva roky poté pánové nahráli ve dvou 13 nových skladeb. V květnu 2004 přichází klávesista Matej Mikloš a do hotového materiálu dohrává své party. Živý bicmen k mání nebyl, tudíž jsou bicí programované. Nahrávka s předlouhým názvem pak odpočívala, až letos proběhl mastering a následné vydání vlastními silami na páleném, ale profi tiskem opatřeném kotoučku. I booklet je z tiskárny, na tvrdém papíru a kromě titulního obrázku se mi líbí. K titulce mám postoj spíše odmítavý ? fotka nejspíše z nějakého kostela, ale moc tmavá (třeba je to schválně?) a s klišovitým tématem. Půlka bookletu je barevná, ale černobílý zbytek má určitě své kouzlo, a mě osobně se líbí mnohem více než modročernooranžové strany. Jo, a najít tam lze vše: texty, fotky, pozdravy, díky, info o nahrávání.
Když jsem u ?studia?, tak jeho funkci nejspíše plnil počítač někde v obejváku. I přesto není zvuk až tak špatný. Nejlépe zní klávesy, solidně i bicí, trochu horší je to s kytarama. Basa je v pomalejších pasážích taky dobře nazvučená, v palbách je to s její identifikací problematičtější. U zpěvu nevím ? tam to asi nebude studiem, ale zpěvákem.
Stylově spadají Mysterious Eclipse do melodického black death metalu se silným podílem kláves. Právě klávesy zvedají úroveň nahrávky, která by bez nich nebyla moc zajímavá. Některé pasáže a nápady jsou pěkné, ale celá deska se nese prakticky ve stejném duchu a tempu a po chvíli začíná působit tak trochu ubíjejícím dojmem. Na vině je jednak zbytečně dlouhý hrací čas, téměř hodinový, jednak hlavní vokál. Ten je zahuhlaný, prakticky pořád stejný a dost často utopený pod ostatními nástroji. Občas sice z nakřáplé huhlaniny vyjede trochu murmuroidnější poloha, nějaký pseudočistější úsek či šepot, ale ani jedna poloha není ani průměrná. Ještě že kytary a klávesy sem tam dostanou bezzpěvový prostor, aby nějakým povedeným sólíčkem či klávesovou pasáží dílko pozvedly. Klávesy zní opravdu velmi zajímavě, orchestrálně, skoro jako varhany. Za nejzajímavější považuji paradoxně excentrický otvírák, skutečný tanec démonů a hned následující skladbu Light Of Eternity, celkem nabušenou vypalovačku s melodickými úseky, nejlepší kytarovou prací a hymnickou, klávesami podpořenou pasáž ? tady bejt pořádnej zpěv, tak to má velkou sílu i na koncertech. Špatná není ani trojka, tedy hlavně začátek s hezky se doplňujícím duem kytary ? klávesy. Postupně ale sklouzává do průměru bez nějakého záchytného bodu. Stejný případ je i čtyřka a tak bych mohl pokračovat dál.
Cédéčko jsem poslouchal poměrně dlouhou dobu, doma, v práci, na různých aparátech, ale ani po nějakých 20 poslechách jsem k materiálu nenašel cestu. Skladby mi splývají v jednu, a i při snaze se soustředit pozornost upadá. Jak z toho ven? Což já si s tím poradím, podle mě je to tak průměr, ale co budou dělat chalani, to nevím. Já bych na jejich místě hledal zpěváka s pořádným hlasem, zkrátil bych stopáž skladeb a pokud možno i alba a příště vlezl do nějakého slušného studia.
Čas: 54:09
Seznam skladeb:
- Demon?s Dance
- Light Of Eternity
- Apparation Of Eternity
- Love Ceremony
- Gate Of The Other World
- Search
- Never Forget
- King Of An Eternal Souls Unrest
- Sons Of Shadows
- Belief In Yourself
- Eden Of Suffering
- Roots Of Life
- The Old Man