Nejbližší koncerty
  • 15. 05. 2024První zastávka black metalového komanda SEKEROMLAT na jej...
  • 15. 05. 2024První zastávka black metalového komanda SEKEROMLAT na jej...
  • 16. 05. 2024Druhá zastávka blackmetalistů SEKEROMLAT, tentokrát již v...
  • 16. 05. 2024Do pražské Eternie přijedou dvě řecké kapely. O domácí su...
  • 17. 05. 2024MÍSTNÍ FESŤÁK 2024 ☆ Nepravidelně pořádaný a pokaždé t...
  • 17. 05. 2024Libido Challenge po třech dobách ledových konečně chřtí d...
  • 18. 05. 2024Nehledali se, až se nenašli. Kiss Me Kojak a Fetch! patří...
  • 18. 05. 2024BELL WITCH (USA) + THE KEENING (USA)
F.O.B. - Outside The Palace Walls

CD 2019, Immortal Souls Productions / progresivní metal, folk / Německo

SHAPED IN DREAMS je projekt Martina Matiašoviče, slovenského rodáka žijícího v Německu. K tvorbě si přizval hosty, kteří působí v kapelách BLACK CROWN INTIATE (James, zpěv) nebo OBSCURA (Linus, basa) a společně s muzikanty hrajícími na smyčcové a dechové nástroje vytvořili debutové album projektu „Echoes of Eldren Deeds". Sám Martin Matiašovič k tomu dodává, že je to „koncept holé upřímnosti, vytrvalosti a sebevědomí, která se projevila novou syntézou zvukového eklekticismu, reflexivních textů, zářivých vizuálů a pečlivého provedení".

První skladba, klavírní intro doplněné o dechové nástroje, dává s prvním poslechem pocit, že bude následovat něco výjimečného. Jasně následuje skočnější „Fire Within", do které jsou naroubovány prvky vážné hudby, ale je toho takové nepřeberné množství, až to přestává dávat smysl. A to kvůli rytmovým změnám a někdy doslova disharmonickému nesouznění. Píseň částečně, díky flétně, dostává i folkový ráz. Ale když se ke konci skladby objeví žesťové nástroje, tak si v momentě připadám někde na honu, na poslední leči. Skladby jsou neúměrně natahovány, ať už klidnějšími pasážemi, které jsou ozvláštněny filharmonickými nástroji nebo jiným metalovými prvky, jakými jsou kytarová sóla nebo dusot bicích anebo třeba i recitovaným vokálem („A Giant to Face"). Zpívané songy jsou na albu proloženy instrumentálními kousky. Prvně na klavír, pak akustickou kytaru a album nakonec uzavírá opět klavírní sedmiminutová etuda, která je vyčerpávající... Celé album tou změtí tónů vyčerpává. A osobně si neříkám, že „méně je více". Tady hudba boří všechny mantinely. A pro mě ne v tom dobrým. A vůbec nechápu, proč poslední tři skladby jsou kompletně nemetalové a mají jen folkově-akustický odér. Nedává mi to pocit celistvosti alba. Dámský zpěv v „As Life Awakens" mi připomněl tak trochu blues tryznu „Jim Jones at Botany Bay" v podání Daisy Domergue z filmu 8 hrozných.

Mohl bych následně napsat:
„Každým dalším poslechem album roste.“
nebo
„Následnými poslechy na albu objevují další a další hudební motivy.“
anebo
„Nahrávka sice nechytne na první dobrou, ale pokud jí dáte šanci, tak…“
případně
„CD jen tak po prvním poslechu neodložíte, ale…“
A takhle bych mohl pokračovat dál anebo jakýkoliv jiný kolega by se takto mohl rozepsat a třeba i ukončit recenzi například slovy o výborném albu, o nahrávce, která třeba není Top, ale má nějaký potenciál, nebo prostě o desce, která má co říci a rád si ji víckrát poslechne.

Ale... 
Můj pocit je takový, že každým poslechem album neroste. Je tam, kde je, a na místě jen přešlapuje. Následnými poslechy se dají objevit nějaké další motivy, ale celková nesouhra tónu mě prostě nechce pustit k dalším poslechům. Nahrávka mě nechytla na první dobrou, a pokud jsem ji chtěl dát další šanci a porozumět hudbě, tak jsem ji doposlouchal jen s velkým úsilím. Pravděpodobně byla snaha udělat (ne)metalové album něčím zajímavé, ale pro mě jakožto posluchače, byť některé nápady jsou (by mohly) být dobré, vyzněla na prázdno. Ale kdo ví, možná jsem ignorant a nahrávce „Echoes of Eldren Deeds" jsem měl dát více šancí. Ale nedokázal jsem to... Album u mě skončí v zapomnění.

Seznam skladeb:

  1. A Vault Roamed by Memory (instrument.)
  2. Fire Within
  3. ...and Warmth Remained (instrument.)
  4. Mere Illusion
  5. A Giant to Face
  6. Thrilled for the Brawl 
  7. At the Caverns of Sleep (instrument.)
  8. As Life Awakens
  9. Time Turned into Memory (instrument.)

Čas: 46:58

Sestava:

  • Martin Matiašovič - všechny kytary, lesní roh + produkce, hudba, texty
  • James Dorton - zpěv 
  • Tom Geldschläger - oud (loutna)
  • Linus Klausenitzer - basa
  • Marc Dzierzon - bicí

a spousta dalších včetně Christiny Rotondo - zpěv (8)

Bandcamp
Facebook
 


Zveřejněno: 29. 12. 2020
Přečteno:
1002 x
Hodnocení autora:
3 / 10

Autor: 4horsemen | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář