ZINEKontaktSpolupráceRedakceLinksDatabáze koncertů

Fobia zine

INFO BOX

Help for Colectiv - Remember them - infočíst info »

THRASH NIGHT: LAHAR, EXORCIZPHOBIA, STOLEN LIVES, PASTY CLAN - infočíst info »

LVMEN, PLEASE THE TREES, TOMÁŠ PALUCHA – info číst info »

Turné SVLÉKNI TMU 2018 s DYING PASSION, ELBE a BETWEEN THE PLANETS - infočíst info »

MASTER’S HAMMER ohlašují novou desku Fascinátor! Křest bude 10. února v Ostravě! - infočíst info »

GUTTURAL GORE GRIND MAFIA festival #10 – infočíst info »

CANNIBAL CORPSE (USA), THE BLACK DAHLIA MURDER (USA), NO RETURN (FRA) - infočíst info »

EMBRIONAL (Pol), F.A.M. (Pol), BRUTALLY DECEASED (Cz) - infočíst info »


Další nové články

12. 1. 2018 | Postřehy
GINGERHEAD oslavují úspěch v soutěži Skutečná liga novým videoklipemcelý článek »

1. 1. 2018 | Postřehy
Lednové tipy – alba & koncertycelý článek »

31. 12. 2017 | Postřehy
Bilance roku 2017 + ohlédnutí za 20 lety Fobie + co bude v roce 2018?celý článek »

31. 12. 2017 | Dr. Kydy
Johan opouští Fobiazine, jeho další kroky směřují do Metal Hammeru!celý článek »

15. 12. 2017 | Postřehy
ROSA NOCTURNA – Pohled do nitra nového albacelý článek »

1. 12. 2017 | Postřehy
Prosincové tipy – alba & koncertycelý článek »

23. 11. 2017 | English
EGGS OF GOMORRH – We live in french speaking side of switzerland so we were mainly inspired by 90’s parisien satanik death and black metal. celý článek »

11. 11. 2017 | Postřehy
VLADIVOJNA LA CHIA – 8 hlav hudbycelý článek »


Koncerty

27. 1. 2018
Klub MELODKA BRNO
Vystoupí kapely :SEKHMET, DEGORYEN, FAKULTURA, NIH...

27. 1. 2018
S-club Olomouc
ROTTEN FEST XVIII. SPASM,POTHEAD,DEATHRONED-/PL...

27. 1. 2018
Divadlo pod lampou - Havířská 11, Plzeň
Dead Winter Night - Middledark, Morrigan a Search ...

27. 1. 2018
Mladá Boleslav-Orthodox club/Farářova slujj
SOBOTA 27. 1. 2018 ORTHODOX CLUB / FARÁŘOVA SLUJ M...

28. 1. 2018
Praha, Klub Vagon
RHINO BUCKET (USA), BLACK BULL. RHINO BUCKET je h...

3. 2. 2018
Sušice, U Chovatelů
- tradiční koncert U Chovatelů - Jelikož jsou S...

3. 2. 2018
Sušice, U Chovatelů
- tradiční koncert U Chovatelů - Jelikož jsou S...

3. 2. 2018
Sušice, U Chovatelů
- tradiční koncert U Chovatelů - Jelikož jsou S...

Naše profily

RSS kanál RSS kanál
myspace
bandzone

Web Archiv


GGGM fest
» Rozhovory » CONQUESTIO – Do světa křičíme žalozpěvy a neustále naříkáme.

2. 7. 2017 CONQUESTIO – Do světa křičíme žalozpěvy a neustále naříkáme.

Zajímavý debut představují čtyři pětiny HC/crustové kapely s netradičním názvem, slovo patří Terce, Liborovi, Lacovi a Mihalovi.

Pardubická skupina CONQUESTIO působí od roku 2009, na kontě má demo (2010) a účast na několika kompilacích, nicméně na celorepublikové úrovni zatím zůstávala tak trochu utajená. Po vydání debutového alba „Nářek“ se ale situace mění...

Ahoj, CONQUESTIO je poměrně netradiční název kapely. Latinské slovo znamená česky nářek, což k hardcore/punku/crustu samozřejmě dobře pasuje, ale na druhou stranu jej kdekdo bude komolit a při psaní (třeba na plakáty, nebo i kamkoliv jinam) se může snadno vloudit chybička. Za prvé – jak jste na tohle slovo přišli? Za druhé – jak často řešíte, že vás někdo někam napíše špatně? (úsměv)

Laco: Ahoj, řekl bych, že občas mají problém to napsat správně i členové kapely. (úsměv)  Ale obecně se lidé často ptají, co to znamená a jak se to správně čte. Chybička se občas vloudí kamkoliv a už jsme párkrát byli špatně napsaní, proto radši posíláme logo, aby si ho jen vložili do letáku. Na název jsme přišli už ani pořádně nevím jak, někdo to řekl a líbilo se nám to, tak to zůstalo. Navíc jak jsi sám řekl, slovo nářek tak nějak samo pasuje, protože my sami vlastně do světa křičíme stále takové žalozpěvy a neustále naříkáme. 

Terka: To je pravda! Hlavně když řešíme, kdo bude řídit. (smích)

Dohromady jste se dali v roce 2009, přičemž celá zakládající sestava se rekrutovala z kapely LIFE POSSESSION. Proč jste nechali původní název ladem? Co jsem tak koukal, tak LI-PO po odchodu čtyř členů fungovali nějaký čas dál…

Laco: Po rozpadu LI-PO jsme přemýšleli, že se jen „přiživíme“ na zajetém názvu, ale nakonec jsme usoudili, že založíme něco úplně od začátku, protože mělo jít hudebně o něco jiného a navíc zpěvák z LIFE POSSESSION (s kterým jsme se v LI-PO rozloučili) si chtěl název nechat pro sebe. Tak jsme ustoupili a šli si svou cestou....

Při startu nové kapely došlo k určité žánrové proměně. LI-PO jsem si projel na BZ, tam zní starší tvorba poměrně syrově, zvuk není zrovna výstavní… chtěli jste to trochu učesat, nebo to šlo pozvolna a k dnešnímu výrazu jste se propracovali postupně?

Laco: No vlastně původně, když jsme CONQUESTIO zakládali, tak byl plán takový, že budeme hrát spíš HC/punk. Aniž bysme si řekli, že od toho plánu upustíme, tak se muzika vyprofilovala až do té podoby, kterou hrajeme teď. Velkým impulzem byl i příchod Libora (který přišel asi po roce a půl hraní), protože je to pan hračička a donutil mě si trošku rozšířit moje kytarové obzory. Když se k nám potom připojil Mihal, tak jsme ještě trochu přitvrdili a začali si dát víc záležet na struktuře jednotlivých songů.

Původně u vás křičel Honzin, na aktuálním albu se o řev stará hlavně Terka. Mít v kapele slečnu není nic neobvyklého, ale Terka vypadá na fotkách hodně mladě. Pánská část kapely asi nebude tvořená žádnými zelenáči, takže se nabízí otázka, kde se taková mladá fešanda seznámila s partou postarších chuligánů (úsměv) a co ji vedlo k tomu, aby se k nim přidala? Měla Terka nějaké předchozí zkušenosti z jiné kapely?

Terka: Vypadá hodně mladě (smích)… to je krásný… ale joo, je pravda, že kluci jsou o pár let starší než já. K seznámení došlo tak nějak přes Honzina a přes muziku a moje první začátky byly v kapele THE VIRGINS.

Laco: S Terkou se všichni známe už roky, a když jme si řekli, že rozšíříme zpěvnou řadu, tak Terka byla jasná volba.

Mihal: No věc se má takto. Terka sice vypadá mladě, ale pravda je taková, že je o mnoho let starší než my. Navíc je na zajíčky, takže si nás prostě vyhlídla sama někde na baru, jestli si dobře vzpomínám. (úsměv)

Co zajímavého lze říci o pánské části kapely? V jakých kapelách jste v minulosti působili? Má někdo ještě nějaký vedlejšák?

Libor: Já jsem hrál v kapelách: EXPANDEER a WHORE HOUSE a od roku 2015 hraju v kapele LUPARA, což je moje 2. kapela. Mihal dříve basoval (CAXIMBA) a náš bubeník Trojka bouchá ještě v kapele NOMA.

Laco: Já jsem začínal před x lety v kapele DEGENERACE, potom jsme založili LIFE POSSESION a potom CONQUESTIO, kde už to, doufám, doklepu. Jinak bylo pár projektů bokem, o kterých nemá ani smysl psát, protože nikdy nespatřily světlo světa. Ještě bych doplnil, že Trojka ještě bušil v KLUTZ a v NEBEZPEČÍ ÚRAZU.

Mihal: Já  začínal v kapele AGRESE Z DEPRESE. O tom mluvit nemůžu, protože si z těch dob nepamatuju skoro nic.

Pojďme k vaší debutové nahrávce „Nářek“. To je docela vtipná volba, kapela i album se jmenují shodně. Jak vás to napadlo? 

Libor: Nooo nenapadlo, to tak nějak vyplynulo samo. (úsměv) Měli jsme pár jiných názvů, ale nic moc, tak nakonec zůstal „Nářek“. Z latiny jsme to přetočili do češtiny... demo je CONQUESTIO – „Conquestio“ a album je CONQUESTIO – „Nářek“... každopádně u dalšího alba nám už tenhle tríček neprojde. (úsměv) 

Laco: Teď už se nebudou třeba lidi tolik ptát, co to vlastně conquestio znamená... vždycky jim strčíme do ruky CD, ať se kouknou sami.

CD jste docela vkusně zabalili, ale v bookletu chybí řada základních informací. Proč to? Nepovažujete za důležité uvést, kde jste nahrávali a kdo se postaral o obal? Takže... kde jste nahrávali a kdo se postaral o zvuk? Ten mi přijde na hardcore poměry nebývale kvalitní, evidentně jste si dali záležet... Považujete dobrý zvuk za důležitou složku nahrávky?

Libor: Náběry nástrojů jsme nahrávali u Zbyňka Bureše (kamarád a bývalý spoluhráč z CAXIMBY našeho basáka Mihala) a o mix a mastering se postaral můj kamarád Martin Tefr ze StreetSound studia. Ano, dali jsme si záležet na celé nahrávce, jak jen bylo v našich silách!!! Ano, kvalitní zvuk nahrávky považujeme za nutnost a samozřejmost!!! Kapela... jako celek jsme dospěli k tomu, že nemá smysl po letech nahrávat nekvalitní sračku!!! Design bookletu vymyslel a zpracoval Laco... dál se na něm také podílel náš kámoš Levaj.

Laco: Ten porod byl tak bolestivý a komplikovaný, že jsme si řekli, že tam tyhle informace vypustíme záměrně. Byli jsme rádi, že už to bude venku a znáš to, jak to pak dopadá s děkovačkama a pozdravovačkama... na někoho zapomeneš a průser je na světě. Zvuk nahrávky je určitě hodně důležitý, nemůžu za sebe tvrdit, že bych byl úplně stoprocentně spokojený, ale z daného materiálu jsme dostali asi maximum. 

I obal máte solidní, kresba na titulní straně je originální dílko. Kdo je jejím autorem? Je naříkající kreatura namalovaná podle nějakých instrukcí, na zakázku, nebo jste vybírali z hotových děl?

Terka: Ta naříkající kreatura jsem já. (smích) Je to dělané z mé fotky, obal s blond holčičkou by nikdo nechtěl, proto jsme zvolili strašidelnější formu.

Laco: Jak říká Terka, ta kreatura je ona... S obalem to taky nebylo jednoduché... hlavní návrh udělal Gragoth z Luciferium War Graphics, ale pak jsme ho

chtěli ještě doupravit a s tím nám pomohl kamarád Levaj, vnitřky jsem dělal sám. 

Texty máte s jedinou výjimkou v češtině, témata typicky HC, tj. společenské problémy, no future, beznaděj, ekologie, kritika církve, války, média a fašismu. Kdo slova píše? Shodnete se na jejich náplni všichni, nebo se o tématech bavíte a diskutujete co ano a co ne? 

Libor: Texty píše Laco... občas něčím přispěje Terka a Mihal... tuším, že „Kladivo na čarodějnice“ je Mihalův text.

Terka: Vcelku se shodneme, většinou někdo něco vyplodí doma a společně to prokonzultujeme. Laco bude určitě machrovat, že to píše sám, ale nevěřte mu, je to starej kecálek.

Laco: Snažíme se tyhle otázky otvírat alespoň formou textů, protože jinak bych nemohl říct, že se z nás někdo nějak víc angažuje. Slova píšu většinou já, ale obecně bych to označil za společný počin, protože o těch textech diskutujeme, takže někdo dá podnět a já to jen převedu do „zpívatelné“ formy.

Co skládání muziky? Vznikají vaše songy v režii jednoho člověka, nebo je to kolektivní dílo? Přijde mi, že nad strukturou skladeb hodně přemýšlíte a nebojíte se ani silných melodií a inspiraci nehledáte jen v HC/punk/crust světě, ale nesmrdí vám ani metalové postupy... 

Libor: Songy vymýšlím většinou já s Lacem, nosíme riffy a pak to komponujeme v celek. V průběhu skládání do toho mluví všichni, aby se song líbil všem a každý si našel to svoje. Ano, přemýšlíme nad celkovou kompozicí songu a snažíme se zbytečně neomezovat. Spíš experimentujeme, aby naše songy byly zajímavé a ne jen klasik klišé HC/crust postupů!!! Ano i metalové prvky a postupy rádi použijeme. (úsměv)

Laco: Souhlas s Liborem, někdo s něčím přijde, něco se k tomu přihodí, dovymyslí a song je na světě...  no takhle jednoduché to není, občas nám trvá i přes půl roku jeden song zkompletovat, aby mohl ven. Já to s trochou nadsázky označuju slovem hardcore crossover, protože se snažíme v každé písni přinést něco odlišného od písně předchozí. Každému se to zamlouvat nemusí, někdo má prostě radši D-beat kolovrátek, ale kdybysme se sami nenutili v tvorbě neustále vyvíjet a posouvat, tak si  myslím, že bysme už nehráli.

Lze v muzice, kterou hrajete, ještě vymyslet něco nového? Dost často slyším, že už s ničím zvláštním nelze přijít a jen se recyklují již známě a prověřené postupy. Co vy na to? 

Libor: Podle mě je to částečně pravda, ale tohle se týká rockové muziky všeobecně, ne jen našeho stylu. Myslím si, že i tak se dá vymyslet kvalitní origo muzika.

Laco: Asi nejsme kapela, která by přinesla nějakou hudební revoluci. Snažíme se hudbou bavit dělat ji, jak nejlíp dovedeme a občas si za to vzít na oplátku nějakou zpětnou vazbu, to nám stačí.

CD vyšlo u Cecka, což je metoda „zařiďte si a zaplaťte všechno sami, já vám dám na obal své logo a postarám se o distribuci hlavně na koncertech, které pořádám“. Je to pro vás lepší volba než si vydat album ve vlastní režii? 

Libor: Celá realizace alba byla dost náročná a pracná, takže vydání u Cecka nám píchlo s distribucí a propagací. CD se tak dostane snáz mezi lidi.

Laco: V určitých směrech nám to píchlo, jak říká Libor, ale příště bych asi volil už jinou variantu. Teď máme 200 ks CD, kterých se už nikdy nezbavíme. (smích). S tou Ceckovou distribucí a propagací jsem myslel, že to bude o něco lepší, na druhou stranu jsem zastáncem toho názoru, že co si člověk sám neudělá nebo nezařídí, to nemá, takže zklamání taky nepociťuju.

Co vinyl? Současný trend je jasný, gramodesky vládnou světu, ale na druhou stranu je jejich výroba mnohem nákladnější a návratnost vložených prostředků nejistá, protože desek vychází víc a víc a kupců je pořád stejně, nebo možná jejich počet i klesá, ta gramo-euforie už asi začíná slábnout…

Libor: Vinyl bysme chtěli vydat, ale jak píšeš, výroba je nákladnější a když si kapela hradí vše sama, není to jednoduché. Uvidíme, třeba se to podaří vydat ve větším nákladu a když ne, tak si uděláme jen pár kusů pro nás pro kapelu... limited edition... (úsměv) 

Laco: Máš pravdu, místo CD měla jít ven raději deska, bohužel jsme si to uvědomili pozdě. Teď je ale už v procesu vydání limitované edice LP (kterou pojmeme na rozdíl od CD celou v duchu DIY), tak snad to do konce roku bude venku. 

Jak jste na tom s koncerty? Hrajete rádi a často, nebo jste nějak limitováni (prací, rodinami...)? Berete, jak se říká, všechno, nebo zvažujete, jestli vyrazit na druhý konec republiky, když se dá čekat slabší návštěva? 

Libor: S koncertováním by to mohlo být lepší!!! Nebereme absolutně vše, ale nemáme problém vyjet kdekoliv po republice i za hranice. Návštěvnost vcelku neřešíme... menší koncert má kolikrát lepší atmosféru než velká akce!

Terka: Počet není vůbec důležitý, je to vše o lidech a atmosféře... i malé koncerty dokáží překvapit.

Laco: Moc často nehrajeme, ale nemůžu říct, že by to bylo kvůli tomu, že bysme byli vybíraví. (úsměv) Hrajeme rádi a kdekoliv, jen bohužel ne vždy můžeme (práce, koncerty dalších členů atd.).

Co zahraničí? Podle archívu na Bandzone za sebou máte jen pár výjezdů... Co nějaké to turné v dodávce po squatech a nezávislých centrech, lákalo by vás? S jakou tuzemskou kapelou byste případně chtěli vyrazit - máte nějaké spřízněné duše, se kterými si rozumíte, rádi koncertujete?

Libor: Jo, 2x jsme hráli v Německu a super (úsměv), tam je to o něčem jiném než v ČR. Turné bysme chtěli určitě zrealizovat v budoucnu. Kamarádů a spřízněných kapel máme kupu, tak těžko říct, s kým vyrazit. (úsměv) 

Terka: Turné nás rozhodně láká… jsme dokonce pozvaný do Chile, tak třeba někdy...

Laco: Turné by nás určitě lákalo, ale nevím, jak bysme se všichni dokázali třeba na dva týdny uvolnit z toho denního kolotoče. Podobné turné jsme ale už absolvovali párkrát s LI-PO, takže víme, oč běží a jak velká kupa srandy to je.... My jsme vcelku nekonfliktní kapela, takže můžeme jet takřka s kýmkoliv, kdo je naladěný na podobnou strunu jako my.

Co chystáte v blízké budoucnosti a kam byste rádi dokráčeli v té vzdálenější? Vyhovuje vám současný status kapely, nebo byste rádi výš, do širšího povědomí? 

Libor: Pomalu skládáme nové věci a v budoucnu bysme chtěli vydat split EP. Určitě by bylo dobré být známější kapelou a víc koncertovat!!! 

Laco: Opravdu snad to splitko by se mohlo zadařit, ale zatím radši nic slibovat nebudeme. Samozřejmě bysme rádi hráli víc, protože koncerty jsou pro nás odměna za úsilí a čas vložený do tvorby. Jinak neprahneme po tom, abysme byli nějak známá kapela, to snad ani v rámci stylu, co hrajeme, nejde. Hudbou se bavíme a rádi s ní pobavíme i ostatní... takže jestli nás chceš slyšet, tak nás pozvi... klidně k sobě do obýváku nebo garáže, my rádi přijedeme!

RECENZE

Bandzone
Facebook

sdílet
Přečteno: 823x Autor: Johan | Další články autora
Datum: 2. 7. 2017

FotoGalerie (Počet obrázků: 1) CONQUESTIO

Diskuze (Počet příspěvků: 0)
celá diskuze » | vložit příspěvek »



Novinky

23. 1. 2018 | Autor: Mikael
Zjistěte, kde zahrají TRAGEDIS v únoru a březnučtěte zde »

22. 1. 2018 | Autor: Peťan
Thrash Nightmare festival vol. 6 představuje: WILDHUNT!čtěte zde »

22. 1. 2018 | Autor: Mikael
CITRON představil nový videoklipčtěte zde »

21. 1. 2018 | Autor: Johan
GOTHOOM 2018, 5.-7. 7. 2018čtěte zde »

21. 1. 2018 | Autor: Mikael
Nejbližší koncerty skupiny TURBOčtěte zde »

20. 1. 2018 | Autor: Johan
MetalGate Records uvádí: TORTHARRY – Sinister Speciesčtěte zde »

20. 1. 2018 | Autor: Johan
Všechna dema EUTHANASIE vyjdou poprvé na CD. V dubnu pod Pařátemčtěte zde »

19. 1. 2018 | Autor: Mikael
Přijďte oslavit padesátiny basáka kapely P.S. Wonidačtěte zde »

19. 1. 2018 | Autor: Coornelus
BigBoss vychází na DVD a vyráží na turné!čtěte zde »

18. 1. 2018 | Autor: Johan
Brutal Assault: GOJIRA, TESTAMENT, SUICIDAL TENDENCIES, GRAVEYARD a další nové kapelyčtěte zde »

další novinky ...

Reklama

flash player not installed

Nejčtenější za 30 dní

31. 12. 2017 | Dr. Kydy
Johan opouští Fobiazine, jeho další kroky směřují do Metal Hammeru!celý článek »

22. 1. 2018 | Recenze
To nej... za rok 2017 – domácí nahrávkacelý článek »

8. 1. 2018 | Recenze
ČAD – Bastardcelý článek »

11. 1. 2018 | Recenze
GORGONEA PRIMA – Brownfieldscelý článek »

14. 1. 2018 | Rozhovory
NAURRAKAR – Soustředíme se na hudbu a přístup, na ten náš black metal. Na ostatní záležitosti bychom potřebovali mít manažera.celý článek »

31. 12. 2017 | Postřehy
Bilance roku 2017 + ohlédnutí za 20 lety Fobie + co bude v roce 2018?celý článek »


Poslední diskuse

SOLFERNUS – Neoantichrist
Datum: 21. 1. 2018 20:39:20
Autor: immortal
Titulek: Paráda

diskuse k článku »

BLAZE OF PERDITION – Conscious Darkness
Datum: 21. 1. 2018 10:10:17
Autor: Radek
Titulek: Genialita

diskuse k článku »

ABYSMAL GRIEF – Blasphema Secta
Datum: 20. 1. 2018 17:49:38
Autor: Johan
Titulek: Neděle...

diskuse k článku »

ABYSMAL GRIEF – Blasphema Secta
Datum: 20. 1. 2018 17:46:26
Autor: Coornelus
Titulek: Neděle...

diskuse k článku »

ABYSMAL GRIEF – Blasphema Secta
Datum: 20. 1. 2018 11:17:30
Autor: Peťan
Titulek: Abysmal Grief

diskuse k článku »

SOLFERNUS – Neoantichrist
Datum: 18. 1. 2018 09:29:04
Autor: Kozel Azazel Bobky Sazel
Titulek: kozel sun

diskuse k článku »


Partnerské weby

Fobia Distribution e-shop Metalopolis.net Metal Forever & Metal Man True empress

Reklama