Nejbližší koncerty
  • 20. 04. 2024Kapela Bloody Obsession a Barrák music club pořádají třet...
  • 20. 04. 2024DROM, MAYON, DRUTTY
  • 22. 04. 2024DEAF CLUB (USA) + FUCK MONEY (USA) + DECULTIVATE + SKIPLIFE
  • 23. 04. 2024Joshua Zero (UK) & Wczasy (Pol) & Blue Chesterfield > 23....
  • 23. 04. 2024Výjimečný kytarista a hudebník, několikanásobný držitel B...
  • 26. 04. 2024OBSCENE EXTREME WARM UP TOUR 2024 - tentokrát za účasti I...
  • 26. 04. 2024The Stubs (PL) + Arrogant Twins + Neuro Bats
  • 28. 04. 2024Neděle 28.4.2024 PARLAMENT CLUB PLZEŇ. SLOW FALL (Finla...
FORGOTTEN SILENCE - Vemork Konstrukt

Kapela SCENERY už existuje dost dlouho, přesto má však na svém kontě jen demo ze zkušebny a teď konečně CD. Právě o něm a i o jiných věcech jsme na akci v chyškách 26.3.99 vyzpovídali celou kapelu ?

F_Corbow: Jak to bylo s tím vaším rozpadem, měli jste nějakou přestávku, nebo jste hráli pořád?

Jirka: Měli jsme přestávku, my jsme hráli vlastně v sestavě 2 kytary basa a bicí. Basák prostě začal blbnout, že staví barák nebo něco tak se na to vykašlal, mezitím pak odešel i ten Dušan, druhý kytarista, protože ho to nějak nebavilo, takže jsme zůstali dva, to byla taková půlroční krize a nebylo co dělat, mezitím jsme tedy byli ve studiu, ten materiál tam s náma ještě nahráli a potom jsme našli Mika a dali jsme to ve třech dohromady, zahráli jsme nějaký koncerty ...

Martin: Takže de fakto se to nerozpadlo ...

F_Corbow: By jsi ztracenej, že Tě museli hledat ....?

Mirek: Ano, já jsem se dlouho hledal, tápal jsem ve tmách ......

Martin: Tak proto taky jsme nehráli dlouho kšefty, než se to naučil ....

Jirka: Ještě klávesáka bysme chtěli sehnat ....

F_Corbow: Jak se to dál bude vyvíjet?

Jirka: Teď jsme vydali to CD, máme ho asi měsíc venku, akorát s tím byli strašný problémy ...

F_Jirka: Jak je starej ten materiál?

Jirka: Ten materiál, kdybych Ti to měl říct úplně, tak je starej asi 4 roky, ne úplně všechno, postupně ty skladby se dělali, ale ty nejstarší skladby co tam jsou, myslím ta první nebo ta druhá jsou staré aspoň tak 4 roky. No ale třeba ta 6, 7 skladba je úplně nová. To bylo právě proto, že nebyl manažer, nebyli lidi, peníze atd. Jak jsme byli v tom studiu, tak jsme si to museli sami zaplatit, mezitím zase odešli kluci, pak jsme měli zase problémy s obalama, už jsme avizovali půl roku dopředu, že to bude, pak ty obaly, tak to zas nebylo, pak jsme přemejšleli, jestli tedy si to sami necháme vydat asi za 50 tisíc prostě oficiálně, pak jsme dělali nějakej mastering, do toho jsme vrazili taky nějaký prachy a furt to nebylo to co jsme potřebovali, pak jsem si koupil domu počítač, tam jsme si to zmasterovali na počítači, 2 měsíce jsme to masterovali, protože jsme si s tím hráli, takže myslím že se to v celku vyvedlo, no a teď to máme teda čistě v naší produkci, profi obaly, textová příloha .....

F_Jirka: Nikdo to vydat nechtěl??

Jirka: Takhle co jsme, v Singapuru jsme měli nějaký echo, nějaká firma ze Singapuru se ozvala, jednali jsme s nima asi tak 14 dní, s tím že oni chtěli aby to tady vydala nějaká velká firma, s tím, že oni to odkoupí. Pak už to vypadalo, že už to bude, tak jsme hledali prostě někoho, ale měli jsme tam takovou podmínku, že bysme chtěli aby ta firma z toho Singapuru dala nějakou zálohu, nějaký peníze předem, abysme vyloženě do toho nešli jenom tak, no a od té doby se nějak neozvala, takže nevím jestli to byla nějaká léčka, jestli někdo něco zkoušel ..... a jinak z našich se neozval nikdo a to jsme to posílali do 40 nebo do 50 labelů, tak se nám z toho ozvalo asi 10, že mají buďto plno, nebo že se jim to nelíbí ....

Martin: A ať nezoufáme a hrajeme dál .....

Jirka: Z českejch se nám neozval nikdo, skoro žádná reakce .....

F_Tomáš: Nezdá se Ti, že je to třeba tím že ta vaše muzika je hodně složitá?

Jirka: Samozřejmě, je nám jasný že to není muzika, která chytne na první poslech, ale zase si myslíme, nebo já když poslouchám nějakou kazetu, nebo desku tak mám rád věci, který musím poslechnou víckrát a když to poslouchám třeba po desátý tak pokaždý v tom objevím něco novýho .......

Martin: Třeba poslední DEATH ?

Jirka: To se mi na tom právě líbí a chci to takhle taky dělat, protože chci těm lidem dát taky něco víc než jenom, že oni si něco poslechnou napoprvé, a pak to slyšíš dvakrát a už se ti to nelíbí. Je lepší když je ta muzika propracovanější, alespoň mě to tak přijde ...

F_Jirka: Co byste si představovali od těch kláves???

Jirka: To by záleželo spíš na tom člověku, kterej by na ně hrál ... máš spoustu lidí co hrajou klávesy v doom metalovejch kapelách, tak tam hrajou náký spodky, já nevim, náký ami tam drží půl hodiny, pak přejde na něco jinýho ...... prostě rozhodně by nám to dalo další prostor protože na těch klávesách můžeš mít spoustu zvuků, housle, klavír a třeba nějaký efekty prostě cokoliv, rozhodně by to obohatilo, ale furt by to bylo jako kytarová muzika, vycházeli bysme z těch kytarovejch riffů a z basy, ale bylo by to obohacený těma klávesama s tím, že já třeba bych si tam v nějakejch pasážích to co já hraju na klasickou kytaru, tak tam slyším klavír, krásnej klavír a do toho sice ta akustická kytara a nějaký sólíčko, a to sólíčko by mohl hrát třeba saxofon a ten by se udělal třeba těma klávesama, ale to záleží na tom dotyčným, až přijde, co by nám mohl nabídnout ...... ale rozhodně by to bylo to samý co to je ....

F_Jirka: Už nějaký představy máte .....?

Jirka: Jasně, teďka ty nový skladby co dělám, ty dvě, tak tam mám představy, že tam bude klavír, právě mám ten počítač, tak teď to máme natočený, ty nový co nejsou na CD, tak máme dvě nový, tak ty natočíme na ten počítač a tam už si to doděláme přes MIDI, takže aspoň máme představu, no a když se sežene nějakej klávesák, tak nám to natočí a nebo do studia i přes ten počítač, že se to nějak udělalo, na koncertech pokud nebude klávesák to bude takový jaký to je, akorát z těch desek to bude takový bohatší. Na tomhle kompaktu jsou taky 2 kytary a hrajeme vlastně s jednou. Takže je to o polovičku jiný naživo, něž když bys to slyšel na CDéčku ....

Martin: Je to takový přehlednější na tom pódiu, když hraje jedna kytara, ten náš materiál ...

Jirka: Jasně, když hraješ na takovým pódiu tak se ti to tam mlátí a dvě kytary to už by byl hukot ... takhle vlastně tam je to krásně namíchaný .....

F_Jirka: Co otázka managementu?

Jirka: No to je dobrá otázka, ? není ? já nevím, děláme si to všechno sami ?.

F_Jirka: Myslíš že je to lepší, když si to kapela dělá sama?

Jirka: Ne, na to musí bejt člověk, kterej se tomu musí věnovat, tak jako se my věnujeme muzice. Prostě já přijdu domů, sednu k počítači, ke kytaře a dělám, vymějšlím, prostě komponuju, kluci taky ve zkušebně cvičí a hrajou a já nevím, já když mluvím za sebe, tak mě to za prvý moc nebaví to papírování, udělám to, to jo, ale kdyby byl nějakej člověk kterej by se tomu věnoval plně  jako my se plně věnujeme muzice tak by to bylo nejlepší. Každej člověk má nějakou úlohu a tu by měl dělat pořád a když děláš něco takhle napůl, tak si nemyslím, že je to ono.

Martin: A na jednu stranu teďka jak jsme si to všechno dělali sami, míchali hlavně tedy, jde o muziku ?

Jirka: To už zas děláš ne sami, ale všichni ? třeba to je to samý otázka se zpěvem, kdyby byl zpěvák tak je to zas úplně o něčem jiným, můžeš se krásně věnovat kytaře a ten zpěvák má svůj hlas a může mít víc poloh toho hlasu, kdyžto já mám jednu a ještě špatnou (to je blbost pozn. Márty), takže je to takový těžký, kdyby byl zpěvák, kdyby byl klávesák tak by to bylo daleko lepší, ale prostě nejsou lidi, buďto to někdo nezahraje, nebo to někoho nebaví, tak nějak.

F_Hanka: Takže prakticky hledáte cokoliv, co by mohl někdo přinést:

Jirka: Hledáme cokoliv, ? hlavně toho manažera, protože si myslím jako, že bez kláves se nějak obejdeme, bez toho zpěváka taky, ale ten manažer, prostě někdo kdo by to dal tak nějak do podvědomí, když právě o to je to těžší, protože ta naše muzika je taková těžká. Je to spíš pro muzikanty, co takhle máme zkušenosti hodně lidí říkalo, že se jim to líbí je z řad muzikantů.

F_Hanka: Takže myslíš když přijdou klasický fanoušci, že to nevemou?

Jirka: Ale jo, ale asi ne v takový míře, protože tam nedokážou vychytat ty věci.

Martin: No řekni příklad třeba s TORRama, že ?

Jirka: Když jsme hráli po TORRech, tak po nás házeli flašky, ?

Martin: To byli takový ti ovádi ?

Jirka: ? co šli na TORR ? ale zase jako zahráli jsme 2,3 skladby, polovička lidí odešla a pak tam zůstali ti co je to zajímá ?. Ono taky hodně lidí si chodí na koncerty jen ožrat a zaskákat ?

Martin: No právě o to jde, to jsou takoví ty ovádi ?

Jirka: Hodně záleží na zvuku, když máš špatný zvuk tak tam můžeš dělat co chceš, právě takový ty kapely co hrajou 2 riffy to mají daleko jednodušší ? ten zvuk jim to nezkazí.

F_Jirka: Co dneska se zvukem?

Jirka: Dneska se to tam hrozně mlátilo a vracelo, protože za prvé ve předu nikdo nebyl, takže když hraješ do zdi tak se ti to vrací ? no a na tom pódiu to taky nebylo dobrý.

Martin: Všechno jsem slyšel dvakrát ?

F_Jirka: Ještě mohl by jsi představit kapelu?

Jirka: Martin  ? bicí, Miroslav ?MIK? ? baskytara, Jirka ?LERRY? ? kytara, zpěv.

Takže díky za rozhovor...


Zveřejněno: 29. 03. 1999
Přečteno:
3323 x
Autor: Redakce | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář