Nejbližší koncerty
  • 19. 04. 2024Drom, Bullfrog, Mayon
  • 20. 04. 2024Kapela Bloody Obsession a Barrák music club pořádají třet...
  • 20. 04. 2024DROM, MAYON, DRUTTY
  • 22. 04. 2024DEAF CLUB (USA) + FUCK MONEY (USA) + DECULTIVATE + SKIPLIFE
  • 23. 04. 2024Joshua Zero (UK) & Wczasy (Pol) & Blue Chesterfield > 23....
  • 23. 04. 2024Výjimečný kytarista a hudebník, několikanásobný držitel B...
  • 26. 04. 2024OBSCENE EXTREME WARM UP TOUR 2024 - tentokrát za účasti I...
  • 26. 04. 2024The Stubs (PL) + Arrogant Twins + Neuro Bats
ETEF 2024 (19.-20. 7. 2024)

THRASHER DEATH – Slaver CD 2011, I Hate

Švédský label I Hate vytahuje na denní světlo další zapomenutou kapelu. Tentokrát zalovil v kalných vodách polského undergroundu a v jeho sítích uvízla kapela, která si nejprve říkala Slaver (1986) a posléze Thrasher Death (1987 – 1992). Posléze změnila název na Psychotron, poté se odmlčela a v roce 2008 se znovu přihlásila jako Thrasher Death. A letos je tu kolekce demosnímků z osmdesátých let minulého století.

Proti proudu času. Tak by se dala popsat dramaturgie kompletu, který začíná skladbami z dema Women Die nahraného 13. – 17.6.1988 v sestavě Dick Hareth – kytara, zpěv; Sin Mordel – kytara, řev; Jason – baskytara; Rude – bicí, řev, piano. Kapela se zde profiluje jako thrashující úderka, skladby ale nestaví jen na ultrarychlém tempu, naopak nechybí občasná zvolnění a velmi častá jsou vyjící kytarová sóla; v titulní hitovce Women Die pak pánové laškují i se speed metalem. Vydavatel přirovnává Thrasher Death k... světe div se... našincům Debustrol; tohle srovnání je ale třeba brát s rezervou – v některých momentech je relativně příhodné (Ave Destruction), v některých poměrně vzdálené; obě kapely mají společnou spíše nespoutanost a drive. Thrasher Death jsou podle mě o něco slabší po hudební stránce než tuzemské ikony, naproti tomu nabízejí pestřejší vokály (vedle hrubého i vyjící). Zvuk je poplatný době, ale poslouchat se to dá...

Druhé na řadě je o rok starší demo You Must Kill z 22.10.1987. Dick Hareth – kytara, Sin Mordel – kytara, Jason – baskytara, Asmodeusz – zpěv a Bemben – bicí – to byla sestava, která za jeden den ve zkušebně, nejspíš naživo, pořídila čtyři skladby v poněkud horším zvukovém hávu. Lehce dolů jde celkem pochopitelně kvalita materiálu, který trpí skladatelskou i instrumentální nezkušeností a stylově osciluje mezi pra-thrashem a pa-speedem (úsměv). S poslouchatelností je to horší, spíše bych to bral jako dobový dokument. Mladíci se prostě učili hrát a řvát a jednou si to nahráli... (úsměv)

Nejstarší demo (prý nebylo nikdy zveřejněno) pochází rovněž ze zkušebny a v květnu 1996 se na něm podíleli Dick Hareth – kytara, Sin Mordel – kytara, Azael – baskytara, Asmodeusz – zpěv a Biba – bicí. Tady už se nedá mluvit o muzice, ale spíše o bordelu s katastrofálním zvukem, který je nejspíš stažený ze stokrát přehrané kazety. Stylově od heavy metalu po thrash.

Live verze songu The Rot z druhého dema je chvílemi říznutá punkem, opět je to spíše bordel než nějaká extra muzika, ale své hraje nekvalitní zvuk.

Obal obsahuje dobové fotografie, náhledy obalů demosnímků (typická „udělej si sám“ práce) i historii kapely, jejíž rozjezd na konci osmdesátých zabrzdila, jak jinak, povinná vojenská služba.

P.S. Dick Hareth a Sin Mordel působí v resuscitované kapele i dnes, po pětadvaceti letech od založení!

P.S.2. Bodování asi postrádá smysl... polovina materiálu má ryze archivní hodnotu, pouze demo Women Die by ve své době nějakých šest, sedm bodíků brát mohlo...

Seznam skladeb:
  1. Intro (The Abyss of Suffering)
  2. Black Angel
  3. Black Kingdom
  4. Women Die
  5. Ave Destruction
  6. Come Dearh
  7. Outro
  8. Master of The Night
  9. You Must Kill
  10. The Rot
  11. I Am Death
  12. Slaver
  13. Dark Side of the Force
  14. Fire
  15. Hell´s Vengeance
  16. The Rot (live)

Čas: 62:37

www.myspace.com/thrasherdeath666
www.ihate.se


Zveřejněno: 12. 05. 2011
Přečteno:
3233 x
Autor: Johan | Další články autora ...

Fotogalerie


Komentáře

Zatím je tu mrtvo. Určitě nejsi bez názoru, tak buď první a přidej svůj komentář