ZINEKontaktSpolupráceRedakceLinksDatabáze koncertů

Fobia zine

INFO BOX

THE MOON AND THE NIGHTSPIRIT (Hu), NEMUER: Magický paganfolk v pražském Vagónu - infočíst info »

CANNIBAL CORPSE (USA), THE BLACK DAHLIA MURDER (USA), NO RETURN (FRA) - infočíst info »

EMBRIONAL (Pol), F.A.M. (Pol), BRUTALLY DECEASED (Cz) - infočíst info »

SPELL, SVARTANATT - infočíst info »

Turné SVLÉKNI TMU 2018 s DYING PASSION, ELBE a BETWEEN THE PLANETS - infočíst info »

UNDERGROUND THRASH vol. 3 - infočíst info »

DEADLY STORM FESTIVAL 12 – 17. 3. 2018 - infočíst info »

DEMON HEAD, THE TOWER - infočíst info »


Další nové články

11. 2. 2018 | English
UNTERVOID - We made the band to have the artistic freedom, connecting many elements together, but of course mostly the darkest stuff.celý článek »

12. 1. 2018 | Postřehy
GINGERHEAD oslavují úspěch v soutěži Skutečná liga novým videoklipemcelý článek »

1. 1. 2018 | Postřehy
Lednové tipy – alba & koncertycelý článek »

31. 12. 2017 | Postřehy
Bilance roku 2017 + ohlédnutí za 20 lety Fobie + co bude v roce 2018?celý článek »

31. 12. 2017 | Dr. Kydy
Johan opouští Fobiazine, jeho další kroky směřují do Metal Hammeru!celý článek »

15. 12. 2017 | Postřehy
ROSA NOCTURNA – Pohled do nitra nového albacelý článek »

1. 12. 2017 | Postřehy
Prosincové tipy – alba & koncertycelý článek »

23. 11. 2017 | English
EGGS OF GOMORRH – We live in french speaking side of switzerland so we were mainly inspired by 90’s parisien satanik death and black metal. celý článek »


Koncerty

26. 2. 2018
Praha, Klub Vagon
MARCO MENDOZA BAND (USA), PETR HENYCH & G-BOD Již...

26. 2. 2018
Praha, Klub Vagon
MARCO MENDOZA BAND (USA), PETR HENYCH & G-BOD Již...

27. 2. 2018
Anděl Music Bar, Plzeň
VLMV /uk & STEMS /uk & Tomáš J Holý > 27.2. < Andě...

2. 3. 2018
Mladá Boleslav-Orthodox club/Farářova sluj
PÁTEK 2. 3. 2018 ORTHODOX CLUB / FARÁŘOVA SLUJ Ml....

3. 3. 2018
Mladá Boleslav-Orthodox club/Farářova sluj
SOBOTA 3. 3. 2018 ORTHODOX CLUB / FARÁŘOVA SLUJ Ml...

9. 3. 2018
Mladá Boleslav-Orthodox club/Farářova sluj
PÁTEK 9. 3. 2018 ORTHODOX CLUB / FARÁŘOVA SLUJ Ml....

9. 3. 2018
Plzen, Divadlo Pod Lampou
✖ WELICORUSS (RU) symphonic black metal Tu...

11. 3. 2018
Mladá Boleslav-Orthodox club/Farářova sluj
NEDĚLE 11. 3. 2018 ORTHODOX CLUB / FARÁŘOVA SLUJ M...

Naše profily

RSS kanál RSS kanál
myspace
bandzone

Web Archiv


BRUTAL ASSAULT
» Rozhovory » CONGENITAL ANOMALIES – Označovat kapelu jako slam je dnes strašně moderní.

6. 8. 2017CONGENITAL ANOMALIES – Označovat kapelu jako slam je dnes strašně moderní.

Pražští CONGENITAL ANOMALIES nedávno vyrukovali s druhým albem, jehož úroveň potvrzuje kvalitativní vzestup kapely. Otázky se přímo nabízely, odpovídal zpěvák Jaro a kytarista Wajt.

Zdarec chlopi! První otázka se nemůže týkat ničeho jiného než Vašeho stále aktuálního alba „Misconception“, které spatřilo světlo nebožího světa letos na jaře. Jak se prodává, a jaké jsou ohlasy?

Jaro: Zdarec chlope! Tak ohlasy na nový album sú zatial výborné a popravde sme to ani moc nečakali, v recenziách samá chvála, takže za nás velká spokojnosť. S predajom je tu už horšie, v podstate všetky predané CD´s sa predali výhradne na koncertoch, ktorých nemáme zas až tak moc, jak by sa po vydanom albume patrilo. Uvidíme, snáď sa to časom zlepší.   

Wajt: Ohlasy jsou velmi pozitivní. Přiznám se, že dosavadní recenze mě velice překvapily, tak dobré reakce jsem nečekal ani v nejmenším.

Jedná se o druhý full-lenght zásek, jaký vy osobně vnímáte rozdíl mezi ním a debutem „Human Embryonic Mutilation“ z roku 2014?

Jaro: Na „Misconception“ sú songy viac prepracované, plné zaujímavých riffov a nápadov. Celková produkcia sa hodne zlepšila a samozrejme citelný rozdiel je vo zvuku, ktorý neposobí už takým umelým dojmom a každý nástroj je krásne počuť.

Wajt: Myslím, že největší rozdíl je v procesu skládání a aranží. První deska vznikala fakticky v režii jednoho člověka - což bylo dáno tehdejší dvoučlennou sestavou. „Misconception“ je výsledkem promyšlenější, dlouhodobější skladatelské práce.

Za sebe můžu říct, že cítím posun ve všech směrech. Ten úplně nejslyšitelnější je ve zvuku a v produkci. Pod mixem a masteringem je podepsán Tiago Correia (předpokládám, že se jedná o bicmena ANALEPSY). Jak jste k tomuto člověku přišli? A kde a jak dlouho se vůbec nahrávalo? V bookletu jsem tyto informace nenašel.

Jaro: Povodne som na mix/mastering oslovil Benjamina Wingmarka (Snuff Chamber Productions, DIPHENYLCHLOROARSINE), ale keďže bol dosť zaneprázdnený a nemal na to čas, tak to odmietol s tým, že mi pomože a aspoň dohodí za seba adekvátnu náhradu. O 2 dni nato sa mi ozval sám Tiago (ANALEPSY), že má záujem nám mixovat/mastrovat nový album. Dohodli sme sa a výsledok možete počuť sami. Čo sa samotného nahrávania týka, tak sme kvoli roznym komplikáciám nahrávali po kúskoch skoro rok. Keďže máme pri nahrávaní tú "výhodu", že máme automat, tak si možeme v podstate všetko nahrať v klidu sami doma. Tentokrát sa kytary nahrávali u Matěja doma a vokály v našej skúšobni.

Apropo booklet. Tak jako na debutu velice strohý dvoulist bez textů. Vám to takhle vyhovuje, anebo je to záležitost financí? A texty – skutečně nějaké jsou, případně o čem?

Jaro: Texty samozrejme sú a je v nich tiež posun oproti debutu, zaoberajú sa dualitou osobnosti v roznych životných situáciách, ale tak ako na debute, tak aj na druhom albume v booklete chýbajú a v podstate ano, celkom mi to vyhovuje, ale nevylučujem, že na treťom albume v booklete budú.  

Wajt: Možná to leckoho překvapí, ale CONGENITAL texty skutečně má, hehe.

Pojďme se ještě babrat posledním albáčem. Na fotce v bookletu je zvěčněn „novic“ Petr, zároveň však také nacházím info o tom, že basu nahrál jeden z kytaristů Wajt. Jak to tedy je?

Jaro: Mali sme už všetko komplet nahrané, keď sa k nám Petr pridal a v podstate už nebol čas nahrávať basu znova. Člen kapely už ale bol, takže na spoločné foto patrí.

Wajt: Samozřejmě by bylo lepší, kdyby basu nahrál Petr, který je s tím nástrojem mnohem sžitější než já. Původně basu nahrával Patrick ze švýcarských SLAMENTATION, ale bohužel kvůli chybě v ladění nebyly jeho tracky nakonec použitelné.

Ještě jednou ke grafickému provedení „Misconception“. Cover art je vyveden v lehce odlišném duchu oproti ostatním žánrovým kolegům. Svou interpretaci mám, přesto – prozraďte, co jím chtěl básník říct, zda šlo o záměr vyhnout se žánrovým klišé, případně jestli máte v plánu v budoucnu se zase vrátit k osvědčené gore tématice.

Jaro: Bol by som moc rád, ak by sme sa už nikdy nevracali k tej klyšé gore tématike. Stačí si len pozreť obaly slam/brutal death kapiel, ktoré vyšli povedzme tak rok dva dozadu, na 90 % na nich nájdeš nejakých zombies, prípadne nejaké zmrzačené torzá a v pozadí nesmie chýbať apokalyptické zobrazenie zničených mrakodrapov... tak tomuto som sa chcel obrovským oblúkom vyvarovať a preto som oslovil Danielu (Dahlien Design), ktorá presne vystihla názov albumu "Misconception". Je na ňom zobrazený človek v dvoch roznych vyobrazeniach, na jednej strane jak sa vidí on sám, a na druhej jaký v skutočnosti je.

Wajt: Osobně jsem všemi deseti za cokoliv, co nějakým způsobem vystupuje ze zažitých žánrových klišé, což o stylu jako je slam platí dvojnásob.  

Když jsem u těch gore témat – je nějaká hranice, za kterou byste nešli? Jak se například díváte na některé obaly, ztvárňující různá sexuální utrpení, mnohdy spojená i s fekálními výjevy, u nichž už člověk neví, zda jde o recesi, nadhled, nebo prostou demenci?

Jaro: Sú určite hranice, za ktoré určite nikdy nie, napr. pedofília a týranie zvierat, aj keď samozrejme k brutálnej muzike patria brutálne obaly, ale odtiaľ potiaľ. Ďalšia vec ktorú vobec nechápem, jak si niektoré kapely stahujú brutálne fotky z netu, napr.z patologického prostredia, a dajú si to ako obal.

Wajt: Co si budeme povídat, jsou obaly, nad kterými zůstává rozum stát. Extrém, s patřičnou nadsázkou, může udeřit pověstný hřebíček na hlavičku, ale pokud jde jen o bezduchou snahu šokovat a chybí hlubší kontext, jde to mimo mě.

Povedl se záznam bicího automatu, ale i tak mi to nedá – proč nemáte živého bubeníka? Je to záměr, nebo jen nemůžete najít toho pravého?

Jaro: Za tých skoro 7 rokov sa nenašiel nikto, kto by mal seriózny záujem hrať u nás na bicie. Nieže by sme hladanie  vzdali, ale popravde už moc neveríme, že by sa niekto s vážnym záujmom našiel, ak áno, budeme len radi.

Wajt: Rád bych touto cestou zopakoval, že CONGENITAL ANOMALIES bubeníka chtějí! Každý, kdo to chce zkusit, bude vítán. Nebojte se nám ozvat, za pokus nic nedáme.

Na „Misconception“ se mi líbí, že přes jasně převažující BDM směr s příměsí slamu cítím i ovlivnění „klasickým“ death metalem, konkrétně mám na mysli například jeho floridskou větev. Pletu se, nebo skutečně mají na vás vliv i kapely, jež zažívaly svůj vrchol v devadesátkách, a přestože dnes jsou ještě aktivní, zdaleka už nepatří k těm největším hudebním extrémům?

Jaro: To, že je nejaká kapela extrémna, ešte neznamená, že je aj kvalitná a pravdou je, že v poslednej dobe sa radšej vraciam k starým

dobrým klasikám žánru. Takže odpoveď je áno, majú na nás vliv hlavne tie kapely.

Wajt: Souhlas. Připadá mi, že death metal a jeho různé formy v mnoha směrech narazily na hranice extrému, které jsou ještě ku prospěchu věci. Snaha hrotit věci dál je podle mého nezřídka na škodu. Naopak, s postupem času se opět ukazuje, co je v muzice nejdůležitější, tedy nápad - samozřejmě patřičně podaný.

Mezi vašimi plnohodnotnými alby vyšly i dva zajímavé tituly s vaší účastí – 4 Split „Pathology Of Anomalous Origin“ (2015 – Morbid Generation Records) a kompilace „University Of Brutality“ (2016 – Kings of Decay Records). Jak jste se k tomu dostali, vidíte v tom nějaký přínos, dají se tyto nosiče koupit třeba na vaší adrese?

Jaro: Na splitko, ktoré vyšlo u Morbid Generation Records, nás dohodil Constantine z ruských DISFIGUREMENT OF FLESH v dobe, keď sme s nimi šli mini EU tour. Povodne tam mali byť KORPSE, ale tí to nakoniec zrušili, takže vďaka tomu sme na splitko mohli prispieť my 2 songami. Kompilačku „University of Brutality“ nám dohodil Mats z KRAANIUM. Čo ja viem, tak splitko je už dávno vypredané a kompilačku sme nikdy nedostali, pretože za Kings of Decay Records, ktoré už ani neexistuje, stojí pekný zmrd. Mali sme dostať nejaké free CD´s, ja som si k tomu rovno objednal aj triko z motívom kompilačky, poslal peniaze a potom už len čítal tie klasické výhovorky o tom, jak nestíha, lebo má toho hodne, ale že do konca týždňa balík pošle. Hmmm, ani CD´s, ani triko a ani peniaze som už nikdy nevidel.

Jste často spojováni se slamovou škatulí, i když dominuje (naštěstí) BDM. Jak vnímáte operační prostor slammingu – dají se v něm vymýšlet nějaké nové věci, lze rozšiřovat žánrově úzce nastavené mantinely? A co domácí scéna? Mám pocit, že až na pár výjimek se u nás opravdu kvalitní bandy z tohoto subžánru nedají zrovna přehazovat vidlemi.

Jaro: Nové veci sa vymyslat urcite dajú, ale len málo ktorej kapele sa to podarí, a hlavne vela nových kapiel v podstate nič nové ani vymyslieť nechce. Označovať kapelu ako "slam" je v dnešnej dobe strašne moderné, a zo slamu v podobe, ako ho dnes poznáme, sa stal trend ako napr. z deathcoru pred pár rokmi. Ja som nás nikdy nevnímal ako slam, hráme proste brutálny death metal. Na domácej scéne sa dajú spomenúť len 2 mená: CARNAL DISFIGUREMENT (RIP) a EPICARDIECTOMY, nič viac tu nie je!

Wajt: Kdybych chtěl být přísný, řeknu, že jediný skutečně invenční slam zněl v 90. letech v některých riffech od SUFFOCATION a INTERNAL BLEEDING. Slam je hudba na párty, jak se říká: více k tanci než k poslechu.

Jaké byly vaše ambice při zakládání CONGENITAL ANOMALIES? Šlo jen o to si zahrát svůj oblíbený styl, nebo jste měli (máte) větší cíle? Například u EPICARDIECTOMY jsem vždy cítil snahu se co nejvíc protlačit ven, jak je to u Vás? Čeho všeho byste chtěli dosáhnout, máte nějakou metu, nebo se prostě jen chcete vyřádit a necháváte tomu volný průběh?

Jaro: V podstate sme žiadne ambicíe nemali, chceli sme si len tak pre našu radosť hrať muziku, ktorú milujeme. To, že sme začali aktívne hrať a naša muzika sa zapáčila aj ďalším ľudom, je len bonus. Myslím, že na začiatku boli naše ciele rovnaké ako u iných kapiel, hrať koncerty, vydať album, a to sa nám splnilo. Čo sa týka EPICARDIECTOMY, tak to je skvelý príklad toho, jak sa s poctivou prácou a snahou sa stále zlepšovať može stať svetová kapela. My tomu nechávame volný priebeh, proste len chceme aj naďalej koncertovať, a ďalší prípadný úspech bude určite náš tretí album.

Wajt: Když jsem v roce 2014 přicházel do kapely, chtěl jsem se hlavně bavit. To se splnilo a vše další je jaksi nad plán. Nebudu zastírat, že ohlasy na „Misconception“ mě hodně povzbudily a do nadcházející nahrávky bych rád dal to nejlepší.

Nezměnili jste vydavatele, opět osvědčený Vláďa a jeho Nice to Eat You Records. Předpokládám, že jste s jeho činností a podporou spokojeni, přesto – neuvažovali jste třeba o někom „větším“, o někom, kdo by vás dokázal více dostat mezi lidi „venku“?

Jaro: Po vydaní našeho debutu nám Vláďa moc pomohol, vďaka nemu sme hrali na skvelých akciách v Nemecku, Švajčiarsku, Itálii. Takže roky 2014 a 2015 boli pre nás skvelé, vela koncertov/fesťákov a hlavne v zahraničí, ale už v podstate skoro 2 roky sme samostatný, a koncerty riešime a vybavujeme si samI. Tak ako aj na debut, tak aj na druhý album sme dostali aj iné ponuky, napr. od ruských Coyote Records, ale Vláďa nám vždy prišiel ako najlepšia volba, uvidíme, jak to bude s tretím albumom.

Jak jste na tom s koncerty? Vím, že už jste hráli i za hranicemi rodné hroudy – jak vás berou za čárou, nějaké speciální zážitky či příhody, nejlepší a naopak nejméně vydařený gig?

Jaro: Je pravda, že za hranicami nás berú ovela lepšie ako doma. Neviem, čím to je, ale je to proste tak, vonku sa nám ešte nestalo, aby napr. ľudia pičovali na to, že nemáme bubeníka, tu je to dosť bežné.

Wajt: Je to akce od akce. Popravdě, hodně záleží o na tom, jaký dostaneš playtime, zda jsou už lidi dostatečně navátí, hehe.

Čistě teoretická, až fantasmagorická otázka. Máte neomezené množství peněz od nahrávací společnosti a svobodnou ruku ve výběru producenta, studia, a jako bonus možnost si zvolit, s kým jet světové turné. Takže – co a koho byste si vybrali?

Jaro: Ja by som si určite vybral studio Morrisound, v ktorom vznikli klenoty death metalu, a na svetové turné by som šiel s DEVOURMENT.

Wajt: Iguana Studios, kde vznikal „Epitaph“ od NECROPHAGIST, pro mě deska s dosud nepřekonaným zvukem. Ale to bychom to museli taky tak zahrát, že jo.

Na závěr se zeptám na nejbližší plány do budoucna, případně jestli jsem se zapomněl na něco zeptat a rádi byste to zveřejnili.  Díky za odpovědi a přeji vám, ať se daří držet slušně rozjetou jízdu…

Jaro: Plány do budúcnosti sú jasné, čo najviac koncertovať na podporu nového albumu a už pomaly začať makať na ďalšom. Díky moc za záujem a podporu.

Wajt: Koncertovat a zřejmě i pít.

RECENZE

Bandcamp
Facebook
Bandzoze
NTEY

 

sdílet
Přečteno: 945x Autor: prepil | Další články autora
Datum: 6. 8. 2017

FotoGalerie (Počet obrázků: 1)

Diskuze (Počet příspěvků: 0)
celá diskuze » | vložit příspěvek »



Novinky

21. 2. 2018 | Autor: Johan
80. číslo Pařátu vychází tento týdenčtěte zde »

21. 2. 2018 | Autor: Johan
Rockové a punkové kapely pogratulují Centru pro pomoc dětem a mládeži k narozeninámčtěte zde »

20. 2. 2018 | Autor: Johan
Plzeňští AVIDITY FOR… natočili nové album! Má název Restartčtěte zde »

20. 2. 2018 | Autor: Johan
2. března vydá Pařát v reedici na 2LP In Memories od R.E.T.čtěte zde »

19. 2. 2018 | Autor: Mikael
SAINTED SINNERS se zpěvákem Davidem Reecem přijedou do Plzněčtěte zde »

19. 2. 2018 | Autor: Johan
Novinky u HYDRARRGYRUMčtěte zde »

18. 2. 2018 | Autor: Coornelus
Nový projekt MARTIANS představuje první singlčtěte zde »

18. 2. 2018 | Autor: Johan
JÄÄPORTIT - Jääportit CD čtěte zde »

17. 2. 2018 | Autor: Johan
ELBE - Sudety CD čtěte zde »

17. 2. 2018 | Autor: Mikael
Nový videoklip skupiny DONORčtěte zde »

další novinky ...

Reklama

flash player not installed

Nejčtenější za 30 dní

12. 2. 2018 | Recenze
MASTER´S HAMMER – Fascinatorcelý článek »

22. 1. 2018 | Recenze
To nej... za rok 2017 – domácí nahrávkacelý článek »

6. 2. 2018 | Rozhovory
Jiří BigBoss Valter (ROOT, BIGBOSS BAND) – Pro mě jsou všechny roky strávené s muzikou a kapelou ty nejlepší – 30 nejlepších let mého života.celý článek »

29. 1. 2018 | Recenze
To nej... za rok 2017 – zahraniční nahrávkacelý článek »

24. 1. 2018 | Recenze
AOSOTH – V: The Inside Scripturescelý článek »

1. 2. 2018 | Reporty
LVMEN, TOMÁŠ PALUCHA, PLEASE THE TREEScelý článek »


Poslední diskuse

MASTER´S HAMMER – Fascinator
Datum: 20. 2. 2018 10:54:41
Autor: kubánec
Titulek: norden76

diskuse k článku »

MASTER´S HAMMER – Fascinator
Datum: 19. 2. 2018 16:30:52
Autor: wuxia
Titulek: storm und krchovsky

diskuse k článku »

REBIRTH OF NEFAST – Tabernaculum
Datum: 19. 2. 2018 11:38:43
Autor: Opat
Titulek: ...

diskuse k článku »

UŽ JSME DOMA – Hollywood
Datum: 18. 2. 2018 17:07:09
Autor: Miroslav Wanek
Titulek: původní vydání - oprava

diskuse k článku »

UŽ JSME DOMA – Hollywood
Datum: 17. 2. 2018 15:37:38
Autor: Jirka D. // Echoes
Titulek: ...

diskuse k článku »

MASTER´S HAMMER – Fascinator
Datum: 17. 2. 2018 07:22:10
Autor: Vatutinwot
Titulek: s lehkým odstupem

diskuse k článku »


Partnerské weby

Fobia Distribution e-shop Metalopolis.net Metal Forever & Metal Man True empress

Reklama